Direktlänk till inlägg 6 augusti 2018

Så skönt, så skönt...

Av wiolettan - 6 augusti 2018 10:16


...det har blivit lite bättre temperaturer, enligt vad jag tycker. Men, värmen har satt sina spår.


 

Vi har haft denna igång i ett av våra rum, någon enstaka gång.



 

Denna i sovrummet, fast mycket sällan.


Dessa takfläktar fläktar på bra och luften rörs om så det känns lite svalare, men det har sitt pris. Nu har jag fått ont i ena örat och jag hör inget på det. Hoppas att det snart går över. Synd om mysingen, men han finner sig i att jag inte tål drag.


Innan detta hände så var vi ute på våra sedvanliga morgonpromenader och det känns härligt.


 

Mysingen på spaning. Ni kanske kan gissa efter vad.



 

Hararna är också ute i tidiga ottan.


 

Då går det som bäst att korsa vägbanorna.



 

Hur denna växt kan frodas på detta ställe är en gåta. Den har fått vara ifred och tydligen finns det lite jord.



 

Ett hjärta fanns också i asfalten.


 

En katt ute på promenad. Det är rätt så sällan som jag ser katter ute nu i vårt närområde, för mycket bilar kanske.


Jag har en bok där det står:

Katter anser att de förtjänar vår uppmärksamhet och våra lovord. De förväntar sig att bli väl behandlade. De är inte blyga när det gäller att låta oss veta vad de vill ha. Och även om de kommer att gengälda vår kärlek, vet katter exakt när de ska sluta och lämna oss att längta efter mer.






 
 
Znogge

Znogge

6 augusti 2018 11:14

Fläktar är bra och visst gör de skillnad men det är lätt att få ont i nacken eller så. Medaljens baksida...

Kram och ha en bra dag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

6 augusti 2018 11:56

Drag gillar inte jag, men är det för hemskt varmt kan det ge lite lindring.
Vilka fina bilder på haren!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

6 augusti 2018 18:20

Visst är det skönt med lite svalare. Lättare att andas. Fläkten är ju bra men luften blir också ganska torr när den vispar runt. Ska till ett annat år ordna med en takfläkt hemma till sovrummet. Vi har i Spanien både i vardagsrummet och sovrummet ochjag tycker de svalkar bra. Vi har ac också men den kör vi inte nattetid. Tycker luftrören tar skada. Drag är jag inte direkt känslig för men det får vara måtta på det.
Skönt med er morgonpromenad och en del djur möter ni. Undrar hur det går med bilskyltarna. Håller tummarna.
Kram och trevlig vecka.

http://dittemitti.se

 
Kraka

Kraka

8 augusti 2018 09:23

Katter vet sitt värde och låter oss längta efter dem.
Ha en fin onsdag!
Kram

http://kraka.moah.se

 
Preciosa

Preciosa

8 augusti 2018 09:37

Hej Wiolettan!
Hoppas din öronvärk gått över! Ja du vet ju att ett av mina bb hade det också...bad och sen fläktar hemma...Dom är med sin far vid Skrea neråt nånstans så jag vet inte hur det gått. Jag föredrar fakriskt golvfläkt som man kan flytta...hade takfläkt där nere men ville inte ha den i gång. Köpte en golvfläkt som man kan flytta. Fick bilder av J att Sturegatan har små oaser med blommor, stolar och bord...trevligt. Får väl gå dit och titta nån dag när det blir svalare.
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Lena

Lena

10 augusti 2018 13:17

Hej! Hoppas du haft en fin sommar, så mycket jag har att läsa hos dig nu! Underbart med harar på promenaden, tycker så mycket om dessa fina djur/ Kram Lena

http://Degislivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards