Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av wiolettan - 6 oktober 2018 09:28


Nu var det många dagar sedan jag var här inne och skrev. Vet ej, men orken och lusten är inte som förr, kanske den återkommer.


I morse kändes det i alla fall mycket bra att gå en runda. Beror kanske på de två nya "sprayarna"  som jag har fått, eller så mådde jag bra av någon annan anledning. Jag forskar inte i varför, gläder mig bara. Gläder mig över att kunna gå ut, att få leva och finnas till.


Tänker på min barndomskamrat som dog endast femton år. Hon skulle ha fyllt 77 år i går om hon hade fått leva. Vet ej, men jag har ju haft många kamrater och väninnor som har fått lämna detta jordeliv, alldeles för unga, men min kamrat i unga år, det traumat sitter djupt.



 

77 år ja, jag fyllde ju det i somras och fick detta kuvert av min mysing till man. Han är så påhittig om han sätter den sidan till. Han ritade till och med ett hjärta och lackade igen försändelsen.


 

Inuti fanns det en kärleksdikt.


Jag är glad och tacksam att vi hittade varandra.




Tvärs över ingången till mitt hjärta hade jag skrivit:

"Tillträde förbjudet", men kärleken kom skrattande och sa:

"Jag tar mig in var som helst".


Det är blott kärleken som är evig

Det är blott kärleken som inte dör.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards