Direktlänk till inlägg 9 november 2018

Nybyggen och en fråga.

Av wiolettan - 9 november 2018 09:36


Ännu en gråmulen dag ute med lite duggregn och plus 7 grader. Det gjorde inte oss något utan vi vandrade ut och gjorde ett litet storverk, igen. Gick runt Lötsjön och det tog nästan en och en halv timme, det som kanske tog knappt en timme förr. Men, det var skönt att få frisk luft.


 

En del nya saker såg vi vid vår morgonrunda. Dessa till exempel, julprydnader, eller julrenar. Lite tidigt men de lyste så vackert. Speglar sig i vattnet, gör de också. De fanns på den lilla ön som finns på Lötsjön.



 

Här syns de lite bättre.


 

Här var det någon som tydligen tyckte att bänken såg lite trist ut. Fint gjort, onekligen.


 

Påminner lite om målningen på Duvbo grillen på Tulegatan. Nej, kanske inte. Utom den blå färgen då.



  

Såg inte ut som en vanlig fågelholk, för liten ingång. Nej kanske en liten mes kommer in.


  

 

Lustigt ställe att sätta en holk på och vilket litet hål. Insekter kanske ska bo där på vintern.


 

Denna också, litet hål och nästan nere vid marken. Inget för fåglar.


 

Litet annorlunda typ av holk, igen.


 

Den här tror jag är för insekter i alla fall.


 


Det var så länge sedan som vi gick runt Lötsjön så jag njöt av att se allt det nya. Detta var nytt, för mig. Vet ni vad det är? Svaret kommer i nästa inlägg.


Det var härligt att komma ut och "gå av sig" lite. Vi var på restaurang igår och firade en väninnas födelsedag. Sedan hem till oss för fika så det blev lite mer och mycket mat. Men gott var det och hon verkade glad och nöjd.



 
 
znogge

znogge

9 november 2018 11:49

Likadana rådjur har satts upp i rondellen vid infarten till vår lilla ort. De står omgivna av en cirkel av ekar som i sin tur är belysta. Tror det blir lika fint som hos dig.

Kram och ha en härlig fredag!

http://znogge.wordpress.com

 
Tove Olberg

Tove Olberg

9 november 2018 14:57

Så roligt du kan gå på "långtidspromenad"! Det är bra gjort det!
Härliga bilder du visar efter din väg så det är nästan som jag följer med!
Önskar trevlig helg åt dig o mysingen!
Kram

http://https://plus.google.com/102310917615643117697

 
Gunnel

Gunnel

9 november 2018 16:57

Underliga saker ni träffade på undre er promenad. Vi har en lysande älg i rondellen vid storköpet, men den är inte tänd ännu. Trevlig helg.

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
Ditte

Ditte

9 november 2018 17:42

Så trevligt att gå med er här runt Lötsjön. Och att rundan nu tar längre tid gör ju inget alls.
Var många år sedan jag gick här- Och visst är et tidigt för de lysande rådjuren men de både piggar och lyser upp.
Jag kan tänka mig att en del av det du såg är insekts eller bihotell. Har sett liknade inne i Stockholm och i parker där.
Spännande att se om det är annat...
Tankar och stor kram till dig.

http://dittemitti.se

 
Preciosa

Preciosa

9 november 2018 22:14

Hej Wiolettan!
Vilken runda ni gjorde! Och mörkt och mulet! Bra gjort! Vackert med lysande renar!! I sjön måste det vara ännu finare!
Byggnaderna är väl biholkar, och bihotell? Gissar! Eller andra insekter.
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Lena i Wales

Lena i Wales

10 november 2018 10:55

Så fina upplysta juldekorationer! Gillar dessa.
Vet inte vad den sista bilden är.
Men dagens innehåll för mig att tänka på den gamla sången, Tjo vad det var livat i holken i lördags..... Längesedan jag tänkte på den.
Önskar dej en fin helg!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Augusta

Augusta

11 november 2018 01:35

Men vilka fina bilder tagna under promenad. Vad gör det att promenaden tar lite längre än vanligt. Det som räknas är att ni tog er runt Lötsjön :D
Trevlig söndag önskar jag dig och mysingen
Kram

http://nouw.com/gulahuset

 
Gun

Gun

11 november 2018 08:55

Så kul att du orkade ut runt sjön och vad gör det att
det tar sin lilla tid... vackra bilder har du tagit under din runda.
Väntar bara på att det ska komma upp juldekorationer i min lilla stad med😀.
Tror att det har med insekter att göra något slags boende!?!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
hanneles bokparadis på Hisingen

hanneles bokparadis på Hisingen

11 november 2018 19:57

så fina rådjur, behövs nu i mörker.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards