Alla inlägg den 21 november 2018

Av wiolettan - 21 november 2018 08:45


Ny dag och nya förhoppningar och önskningar.


Önskningar och förhoppningar hoppas jag att vi alla har. Mina är för tillfället inte så många, vill vara frisk och orka lite mer än jag kan just nu. Och förstås, vinna Bosse Lidéns  novembertävlingar, några i alla fall.


Det finns många olika sorters önskningar.


"Som frisk har man tusen önskningar som sjuk har man bara en".  Nja jag har nog fler, för önska kan man ju alltid.


"Den som ändå låge, sa den late där han satt på sängkanten".


Eller denna önskan av den lilla flickan. Sann dessutom.


Karin 4 år, är med föräldrarna på kvällsmöte. Pastorn har talat länge och Karin är trött och vill gå hem.

Då tar talaren en paus och dricker ett glas vatten. Hoppet tänds hos Karin men pastorn tar bara ny sats.


"Varför dricker farbrorn så mycket vatten gång på gång", undrar hon.


"Det förstår du väl att när man talat så länge så blir man torr i halsen".


"Det har ju inte hjälpt, varför slutar han inte i stället", suckar Karin hörbart, "så blir han bättre i halsen".


Hoppas och önskar att vi alla får en finfin dag.



 



 



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards