Direktlänk till inlägg 21 november 2018

Hoppas och önskar.

Av wiolettan - 21 november 2018 08:45


Ny dag och nya förhoppningar och önskningar.


Önskningar och förhoppningar hoppas jag att vi alla har. Mina är för tillfället inte så många, vill vara frisk och orka lite mer än jag kan just nu. Och förstås, vinna Bosse Lidéns  novembertävlingar, några i alla fall.


Det finns många olika sorters önskningar.


"Som frisk har man tusen önskningar som sjuk har man bara en".  Nja jag har nog fler, för önska kan man ju alltid.


"Den som ändå låge, sa den late där han satt på sängkanten".


Eller denna önskan av den lilla flickan. Sann dessutom.


Karin 4 år, är med föräldrarna på kvällsmöte. Pastorn har talat länge och Karin är trött och vill gå hem.

Då tar talaren en paus och dricker ett glas vatten. Hoppet tänds hos Karin men pastorn tar bara ny sats.


"Varför dricker farbrorn så mycket vatten gång på gång", undrar hon.


"Det förstår du väl att när man talat så länge så blir man torr i halsen".


"Det har ju inte hjälpt, varför slutar han inte i stället", suckar Karin hörbart, "så blir han bättre i halsen".


Hoppas och önskar att vi alla får en finfin dag.



 



 



 
 
Gunnel

Gunnel

21 november 2018 10:29

Jag tycker du är på bra väg mot en hög placering inne hos Bosse. Att sluta drömma och önska mig olika saker hoppas jag aldrig jag gör. Det är det som håller igång mig. Har man inget att se fram emot känns livet ganska tungt. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

21 november 2018 13:23

Visst är det viktigt att vi har önskningar. Jag minns min mammas sista tid, när hon inte hade en enda önskan kvar. När man frågade om det var något hon önskade sig blev svaret bara:"Ingenting"! Och när man då kom med förslag, blev svaret bara nej.
Hoppas att din önskan om att bli lite piggare går i uppfyllelse!
Kram, Ingri

http://ilevander.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

21 november 2018 19:18

Som pensionär har du goda möjligheter att hålla koll hela tiden och du klättrar uppåt.Själv inser jag mina begränsningar tidsmässigt tyvärr. Det finns många drömmar och vi ska hålla dem vid liv!

kram

http://znogge.wordpress.com

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

21 november 2018 19:31

gullig historia, män har svårt att sluta - mina barnbarn går ut i kyrkans pysselrum i stället.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

21 november 2018 21:07

I morgon, torsdag, firas "Thanksgiving Day" i USA.
Det är en helg som är (nästan) lika viktig som jul.
Alla vill vara tillsammans med de sina och visa sin
tacksamhet för de gåvor vi har.

Jag önskar att alla människor skulle kunna ha en gnista av hopp,
i synnerhet ungdomen. Det ser så mörkt och hopplöst ut i stora
delar av världen. Så det är MIN önskan.

 
Ditte

Ditte

21 november 2018 21:43

Att hoppas och att önska kan man alltid göra. Och att ha kvar hoppet tror jag är viktigt. Hoppas du lyckas bra i Bosses tävling. För egen del är jag ute så mycket så det blir "spridda skurar".
Log åt historien om "pastorn och vattnet". Barn är kloka.
Stor kram.

http://dittemitti.se

 
Tove Olberg

Tove Olberg

22 november 2018 09:10

Ditt inlägg är vackert, andligt och hoppfullt om att ha drömmar och önskningar, dessutom så glimtar humorn :-)
Varm kram med önskan om en fin torsdag!

http://https://plus.google.com/102310917615643117697

 
Preciosa

Preciosa

22 november 2018 13:49

Hej Wiolettan!
Ja önska det känns inte optimalt nu tycker jag :) Gå ner i vikt kan jag önska jämt men min hjärna lyder inte :)Och att världen kunde se lite bättre ut, känns maktlöst. Tittade på matutdelningskön utanför här nere i morse, den var längre än förut...
Kände igen mig i lilla flicka på mötet :)Vi var med på några sopm barn och - ja man vill dom skulle sluta prata hahaha...
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

24 november 2018 03:21

Är det nån annan, som känner som om man pratar med en vägg,
när man inte får en reaktion på sin kommentar?
Bara undrar.

 
Lena i Wales

Lena i Wales

24 november 2018 09:52

Du har så många kloka ord och dessutom rolig historia som också säjer mycket.
Ha en underbar helg!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Augusta

Augusta

24 november 2018 12:09

Så sant att man har många önskningar. Att du vill orka mer önskar jag tillsammans med dig och att du vinner i Bosse Lidens novembertävlingar:D. Tror vi är i alla fall 3 som önskar det tillsammans med dig, tänker på mysingen.
Ha en skön lördag!
Kram

http://nouw.com/gulahuset

 
gun

gun

26 november 2018 19:48

Visst har vi alla önskningar och jag hoppas du vinner inne hos Bosse Lidens tävling. Hinner inte alltid med då jag jobbar.
Önskar dig en fin vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards