Alla inlägg den 27 november 2018

Av wiolettan - 27 november 2018 09:59


Idag kändes det kallt ute, frös fast jag tyckte att jag hade klätt på mig ordentligt. Vi åkte buss till Solna, i tidiga morgontimman, för att ta några rör prover från mig och att stå och vänta på bussen och sedan sitta där med dörrar som ofta öppnas blir kallt och dragigt. Men, nu är vi hemma igen och har fått frukost och snart fått upp värmen.


Annars en ledig dag, denna tisdag. Mysingen ska göra iordning lite "prat" som han ska underhålla våra glöggäster med på Luciadagen i SPF lokalen, mellan de jul- och adventssånger som vi ska sjunga för dom.


I helgen hade vi besök av min ena bror. Vi hade bestämt att hämta upp honom i Farsta men hörde på radion om hur halt det var i Stockholmstrakten och så många bilolyckor som hade hänt, så han fick ta taxi. Det är inte så lätt för en 91-åring att åka tunnelbana mitt ibland alla stressade människor. Men, sedan på söndagen hade de sandat och vägarna var fina så då bilade vi hem med honom. Vi åker bil så lite på vintrarna så några dubbade vinterdäck har vi inte.


 

Mysingen och jag hade så roligt då vi stod och tittade på dessa män, ifrån vårt fönster. En hade en lista och de pekade, gestikulerade och pratade. Tydligen osams om vem som skulle sanda var. Det var tre traktorer, men här på bilden som jag tog, syns bara en. 10 män, här syns 9 st.



 

Tog en liten promenad och gick försiktigt på grund av nysnön och ev. halka.


 

Konditorn hade gjort en fin liten jultårta med granar och tomte.


 

Nå´n ville vara rolig och att mötas av ett leende piggar alltid upp.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards