Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Sanna eller osanna historier.

Av wiolettan - 5 december 2018 09:00


Sömnen!                   


Den är en fin gåva. Jag är tacksam varje natt som jag får sova.


Tänk, kroppen kan vara helt slut, liksom hjärnan, då behövs en återhämtning, hämta nya krafter till kropp och till själ. Så snillrikt är det uträknat, inte av en slump, det kan ingen få mig att tro, att vi får ”komma ifrån” ett tag, och förhoppningsvis känna oss som nya människor.


Får jag dela med mig av några roliga historier så här på förmiddagen? Jag har rätt så svårt att komma ihåg historier som jag läser, men här kommer några i alla fall.


Den lille gossens undran första gången han ser en skotte i kilt.

”Varför är han farbror upptill och tant nertill”?

 


Kalle står i spårvagnskön och bolmar på en cigarett. Framför honom står en dam i päls. Hon vänder sig om och säger.

”Stå inte så nära att ni bränner min päls för ni skulle inte kunna betala den"

”Nej,” medger Kalle,  ” men jag skulle väl kunna få överta avbetalningskontraktet”.

 


"Är du olycklig gift, gamle vän"?

"Jojo”

"Var lärde du känna din hustru"?

"Lärde känna! Om jag lärt känna henne hade jag naturligtvis inte gift mig med henne".


Nu strax iväg för att öva advents- och julsånger inför Luciadagen. Vi har gen-rep idag, så nu gäller det.


 

Några råd ifrån min "Optimistlåda".



 
 
Anki

Anki

5 december 2018 12:35

Visst är det viktigt detta med sömnen ... tyvärr vill den inte alltid infinna sig ...
Haha ... roliga historier - och bra råd från optimistlådan! Tack för dem!
Ha det gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Preciosa

Preciosa

5 december 2018 12:41

Hej Wiolettan!
Ja jag har ju läst att sömn reparerar hjärnan och tjatar på alla att dom ska sova ordentlig. Man vet ju hur man känner sig efter en sömnlös natt. Värst om man vaknar kl 2 och inte kan somna om :)Räknar hur många timmar man hunnit sova :)Ha så trevligt på era övningar...kan tänka mig att det är vackert!!
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

5 december 2018 15:42

Hej Preciosa.
Förstår att du kanske inte alltid får sova så bra. Ibland kan tankarna hålla oss vakna och ibland är det värk. Oron kan också gnaga och göra att sömnen inte vill infinna sig.
Tack, vi hade det roligt på sångövningen. Jag tycker om att sjunga och en del kommer också dit för gemenskapen.
Vackert, nja, en del sjunger hellre än bra, men vi har kul.
Kram!

 
Ditte

Ditte

5 december 2018 14:09

Tack för dina historier. Goa skratt fick jag som piggade upp. Men jag var ganska pigg ändå. Solen över Stockholm förde mig ut på en skön promenad
Råden från din optimistlåda uppskattar jag alltid.
Önskar dig en fin onsdag.
Stor och varm kram

http://dittemitti.se

 
Lena

Lena

5 december 2018 15:27

Ja var glad över sömnen *hjärta* min är sedan ca 5 år minimal & jobbig... somnar sent sent & när jag äntligen somnar vaknar jag flera gånger under tiden, så tungt... Vill helst inte ta någon tablett, men får nog snart fundera om...

Ni är så gulliga emot varandra *hjärta* äkta kärlek heter det *hjärta*

Varm stor kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

wiolettan

5 december 2018 16:02

Hej Lena!
Roligt att du tittar in till mig också.
Förstör att du har det besvärligt med sömnen. Jag har en syster som jobbar natt som du och hon har fått en mycket dålig sömn.
Hon tar ibland insomningstablett men vill inte heller gärna ta dom för att inte bli beroende. Men måste ibland.
Tack, jag tror också på äkta kärlek. Varm kram tillbaka.

 
wiolettan

wiolettan

5 december 2018 15:48

Anki, visst är det så och därför blir jag så glad då jag får sova.
Min Optimistlåda kollar jag in ibland och kan få mig några goda råd.
Allt gott till dig också. Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

5 december 2018 15:56

Hej Ditte!
Fint att jag kunde i någon liten mån roa dig. Dina promenader är guld värda för kropp och själ så jag förstår att känner dig pigg.
Jag tycker också om min optimistlåda och brukar läsa i den då och då.
Önskar dig också en fin dag.
Varm kram kommer över cyber rymden.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

5 december 2018 16:40

Tack för goda skratt och roliga historier! Jag är usel på att berätta historier för jag brukar alltid glömma bort dem.

Hoppas att sångövningen går bra!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

5 december 2018 16:44

Tack Znogge, sångövningen gick bra. Roligt om historierna kunde roa lite. Jag gillar mycket barnhistorier. Barn är så härliga.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

5 december 2018 17:13

Jag sover i regel rätt bra, men har jag varit borta på kvällen eller om det varit något särskilt kan det vara svårt att koppla av. Det är bara att ta det med ro, för nästa natt sover jag desto bättre. Sömnen är väldigt viktig!
Tack för dina finurliga historier som fick mig att dra på smilbanden.
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

5 december 2018 17:26

Ja, Ingrid, det stämmer bra att det kan vara så. Min mysing brukar ibland läsa högt ur någon trevlig bok, då får jag det att tänka på istället.
Jag tycker mycket om historier och barnhistorier är ju ibland mycket härliga och spontana.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

6 december 2018 08:55

Jag har nog aldrig sovit så bra som jag gör nu. Vad som gör det vet jag inte, men jag är bara oerhört tacksam. En optimistlåda är bra att ta till många gånger. Kul historier! Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

6 december 2018 10:08

Grattis Gunnel, guld värt, sömn gör oss starkare både till kropp och själ.
Optimistlådan får mig att le och tänka efter liksom roliga historier. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
MartinaOlsson

MartinaOlsson

6 december 2018 16:59

Är ditt hår i behov utav en riktig vitaminboost? Då tycker jag verkligen att du ska kolla in dagens lucka i min julkalender! :) Där har du nämligen chansen att vinna ett "Vitamin Moisture Shampoo" och en "Vitamin Moisture Conditioner" från det ekologiska och naturliga varumärket MOSSA. Perfekta produkter för att tillföra näring till ett vintertrött hår! Klicka på länken nedan om du vill vara med och delta i tävlingen :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/126380/julkalender-lucka-6-7/

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
Augusta

Augusta

8 december 2018 00:32

Vad trevligt att vara med i kör och sjunga luciasånger 😁 Men vad tiden går snabbt. Nytt år snart igen.
Tack för att du delade med dig av historierna. Att skratta är bara bra 😁
Kram och ha en trevlig lördag

http://nouw.com/gulahuset

 
wiolettan

wiolettan

8 december 2018 11:53

Visst är det så, Augusta. Jag tycker väldigt mycket om att sjunga. Jag är inte så bra, men håller tonen, för det mesta. Med åldern försvinner ju även en del av sångförmågan, kan till exempel inte komma upp så högt längre.
Tiden går snabbt och om några veckor bara så vänder ljuset.
Trevlig lördag önskar jag dig också. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

9 december 2018 10:03

Hihi dom var roliga.
Önskar dej en fin andra advent med en hjärtekram💕

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

9 december 2018 11:35

Tack!
Önskar dig också en finfin 2:a Advent.

http://wiolettan.bloggplatsens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards