Alla inlägg den 24 februari 2019

Av wiolettan - 24 februari 2019 09:05


...en vilodag. Jag som pensionär har minst två vilodagar, lördagar och söndagar, de bästa dagarna i veckan, för det mesta.


Inte för att jag gör så mycket de andra dagarna heller, men det är några saker och det måste planeras in noga så att det inte blir för mycket på en och samma dag, samt att mysingen inte är inplanerad på något, allt för att undvika krockar. Vi planerar så gott det går och ser framåt.


 

Ni ser kanske vad det står längst upp till vänster?

Om man vägrar att se bakåt

och inte vågar att se framåt.

Så måste man se upp.


Vem var det som sa så? En av frågorna i detta kryss och svaret är Tage Danielsson. Jag tycker att de raderna säger så mycket.


Tage, som var en mästare på ordvändningar och ordvitsar, fick inte ett långt liv, men han hann med så mycket och gladde så många, tillsammans med Hasse Alfredsson. Alla revyer de gjorde tillsammans till exempel, så uppfinningsrikt och roligt. Visor, dikter och monologer. Vi minns väl alla "Det som hände i Harrisburg, var så otroligt osannolikt, så egentligen har det nog inte hänt", eller hur han nu fick till det. En gnutta humor, en gnutta allvar, en gnutta sanning, en gnutta ironi, allt i en trevlig mix.


Nedanstående citat är också Tage Danielssons.


"Säll är den som har till rättesnöre, att man bör tänka efter före".


"Åh vad världen är vacker, låt den vara"!


"Tron kan försätta berg, men tvivlet kan sätta tillbaka dem igen".



 

Vintergäck. Dessa såg vi häromdagen då vi gick till SPF:s lokaler. Är våren på väg?





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards