Direktlänk till inlägg 26 februari 2019

Stickningsmisslyckande.

Av wiolettan - 26 februari 2019 09:47


Så fort tiden går, redan tisdag, vart försvann måndagen. Ingenting blev gjort. Joo, mysingen gick och delade ut vår medlemstidning, SPF:s, i en mängd brevlådor. Jag var hemma och pratade med två trevliga män ifrån Förvaltaren.


Vi hade mailat om att vi har fått det så kallt i lägenheten och att det droppade och var besvärligt i köket och vattnet i toaletten. Mysingen tog kontakt med dom på lördagen via mail och redan på måndagen var dom här, inget att klaga på i den vägen. Men, det de kunde hjälpa oss med var värmen, det har blivit bättre, något fel hade uppstått, såg han på datorn. Jag fick också se. Tänk så tekniken har gått framåt. På killens mobil visades kurvor hur värmen i vår lägenhet hade minskat och stått på under det som var bestämt, 20 grader. Badrumselementet var iskallt, men nu är det nästan som vanligt igen. Men vattenproblemen får vi vänta med i cirka två veckor. Nya prylar ska till och någon var på semester, så vi får avvakta. Det går bra, ingen panik.


I morse var det dags för laboratoriet att ta 4 nya rör blod ifrån mig. Vi åkte redan vid 10 minuter över sju, skulle vara fastande och de öppnade vid åtta. Då klockan var strax före åtta var det överfullt i väntrummet och folk fick till och med stå. Vi som trodde att det skulle vara lugnt, sportlovsvecka som det är här nu.


Det brukar gå smärtfritt att ta dessa sprutor men inte idag inte. Hon fick till och med byta arm efter några misslyckade försök. Hon stack och stack men sa att det inte kom något blod. Hur kan det hända? Ja, inte gjorde det mig någonting, jag satt ju bra i stolen där. Och, plåster fick jag på båda armarna också, inte dåligt.




 

Medan vi stod och väntade vid laboratoriet, innan de låste upp, fick jag se denna dikt. Mysingen tog bilden.


Alltså. Våren är inte här ännu, för som det står längst ner: "När våra björkris slagit ut, då kan vi vänta våren". Här i Stockholmsområdet har jag inte sett att björkriset har slagit ut, ännu.


Det stod inte vem som hade skrivit dikten.





 
 
tant Hanneles bokparadis

tant Hanneles bokparadis

26 februari 2019 11:04

frysa vill man inte göra på vintern, frisören fick toppa lite igår, polisen ska ju fota imorgon :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 11:17

Nej, jag har fått sitta med varm tröja och en sjal. "Lilla gumman" kallar mysingen mig då.
Aha, ny bild hos polisen. Det är besvärligt tycker, jag eftersom jag måste ta av mig glasögonen och då är det inte jag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lisbet

Lisbet

26 februari 2019 11:38

Hoppas ni får det ordnat med lägenheten så allt fungerar som det ska.
Så lugnt du berättar om provtagningen... Bra med plåster.
Vet du, denna tid på året brukar jag ta in kvistar, för att påminnas om våren på kommande.
Snart mars :)
kram

http://lisbet-carpediem.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 11:51

Det ska säkert ordnas sig, vad det lider. Ja, det är inte stor idé att hetsa upp sig, men ibland gör jag det ändå. Plåster ett måste då jag äter blodförtunnande.
Bra grej där, att ta in kvistar, slår ut i värmen och så är det vår. Mars, nästan vårmånad. Kram till dig Lisbet.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 februari 2019 13:08

Vad härligt att det fixade sig med värmen. Vi hade också kallt här men dom skall isolera i sovrummet mot balkongen och då får vi varmare. En del är bättre på att sticka och ta blod. Jag har varit med om samma och då sa hon att jag hade rullande ådror. Det sa inte nästa som tog prov för då gick det hur bra som helst.

Det är verkligen för tidigt att ropa "Vår" set kan bli kallt och snö länge än.

Ha en fin dag
kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 13:34

Att ha kallt inomhus är inte skönt. Fint att ni ska få isolerat så det blir varmare.
Rullande ådror, aha, kanske det, men ingen har sagt det till mig, hon sa att det inte gick bara.
Visst vi väntar med att ropa.
Ha en bra dag och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
znogge

znogge

26 februari 2019 13:45

Så skönt att de fick rätsida på värmen i alla fall för frysa inomhus det vill man inte göra. Vissa saker får man vara beredd att vänta på om inte alla reservdelar finns hemma men det ska väl gå det med.

Vissa är mer svårstuckna än andra och jag hör tyvärr till den gruppen...

Kram och ha en bra tisdag!

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 14:01

Nu känns det mycket bättre, inte helt bra, men bättre. Precis, om cirka två veckor ska de återkomma.
Jag brukar inte vara svårstucken, men det där kanske ändrar sig också, jag vet inte.
Önskar dig också Znogge en trevlig tisdag. Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

26 februari 2019 17:59

Du är rolig du! Jag trodde att du satt igång med en stickning, men det rörde sig ju om något helt annat. En del kan sticka, en del inte - så är det bara.
Ha det så bra!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 18:33

Stickning, det har jag hållit på med mycket förr i tiden, vantar, sockor och så´nt, men inte på senare år. Lite latare.
Kanske är det så att det beror på vem som sticker och inte mina ådror.
Ha det bra Ingrid. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
geddfish

geddfish

26 februari 2019 20:57

Jag trodde också att du börjat sticka och sen att det gick åt skogen. För jag håller på och stickar (inte sticker) hihi.
Nej, man ska absolut inte behöva frysa i sin bostad. Man betalar för värme, så det var ju skönt att det blev kvickt fixat.
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 21:14

Skulle jag börja sticka nu så gick det nog åt skogen, som du skriver, Gerd. Du är ju jätteduktig på detta och har gjort så många fina alster.
Förvaltaren, kom snabbt och det tycker jag var föredömligt.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

27 februari 2019 07:20

Jag trodde precis som Ingrid att det var något du börjat sticka på som krånglade. På min vårdcentral jobbar en expertstickare. Alla patienter där är helt övertygade om det. Jag tror hon lyckas till 99,99% när hon sticker. Man behöver aldrig oroa sig. Det är inget vidare att frysa inomhus, så det var skönt det ordnade sig så snabbt. Kram

http://sigridgunnelsblogg.blogspot.com

wiolettan

1 mars 2019 10:19

Det var lite liksom meningen det. Det är så svårt att sätta en rubrik på det hela, jag kan sitta och fundera länge.
Expertstickare? Då förstår jag att hon är populär, för det finns ju spruträdda personer.
Kram till dig Gunnel.

 
Anki

Anki

27 februari 2019 08:25

Min första tanke var att du misslyckats med en stickning! Haha ...tänker på mig själv, som aldrig i hela mitt liv lyckats med sånt!
Bra att ni fick hjälp med värmen - och vet att hjälp kommer med det andra också :)
En fin liten dikt ... och nog lär vi få lite bakslag, för som sagt björkens löv är ännu inte utslagna :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

1 mars 2019 10:22

Jag tänkte att det skulle bli så, lite missvisande, men sant i alla fall.
Förr stickade jag mycket, men inte numera.
Det gick fort att få hjälp och det uppskattas.
Det är redan lite bakslag, flera minusgrader i natt och snö på sina håll. Kram Anki.

 
Preciosa

Preciosa

27 februari 2019 10:57

Hej Wiolettan!
Ja stickas på labben är inte kul...det brukar gå bättre nu för tiden dom brukar få ta på handen till slut...men jag är inte rädd :)Min kamrat C svimmar om hon inte får ligga ned :(
Dikten på bilden har en massa verser och handlar om semlor...å vad jag vill ha en semla! Elsa Beskow står det på Google...
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

1 mars 2019 10:28

Hej Preciosa! Ojdå, får de ta på handen?; Är du så svårstucken, så jobbigt. Jag har en kompis också som är inte kan titta på eller se blod.
Tack så mycket för upplysningen om dikten och vilken som hade skrivit den, för det visste jag inte. Kram!

 
Ingen bild

Lena i Wales

27 februari 2019 11:12

Jag brukar inte ha ont av att ta sprutor, men när det blir fel hela tiden är det jobbigt.
Så var det om semlor, oj,oj, vad jag blir sugen.
Önskar dej en fin dag!

 
wiolettan

wiolettan

1 mars 2019 10:34

Jag har aldrig förr upplevt att det har krånglat, så jag blev mest förvånad. Som tur var så gjorde det inte speciellt ont heller.
Semlor är gott. Droppens konditori på Tulegatan här hos oss har fått toppenbetyget i år igen. Kanske vi kan köpa några till tisdag. Är du här då så kan du få smaka också, Lena.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards