Alla inlägg den 1 mars 2019

Av wiolettan - 1 mars 2019 09:37


...dagen, är det i dag. Vilken trevlig och bra uppmaning så här i bokreans tider. Fast gör det försiktigt och med känsla, rätt känsla, det kan missuppfattas som så mycket annat, nu för tiden.


I morse 2 minus grader, mulet och blåsigt, men vi tog en runda ändå, ner till Lötsjön. Vi ville se hur långt våren hade kommit. Men, den hade inte kommit alls.



 

Nja, så här mycket med snö, inte riktigt sant. Denna snö har ishallen där ovanför skrapat loss och pytsat ut.



 

Lite isigt är det fortfarande på marken, på vägen ner till Lötsjön.



  

Isen låg fortfarande kvar på sjön och två Kanadagäss trippade försiktigt fram och undrade kanske vart vattnet hade tagit vägen.



 

Andra sjöfåglar hade samlats vid den isfria vaken som kommunen håller öppen på vintern och gjorde sin morgontvagning.



 

Gräsänder, hane och hona,  plus en annorlunda and, helt vit. Albino? Nej,. tror inte det.



 

Så mötte vi urdjuret också. Men nu så här på vintern är den kal. Den är uppsatt vid ena änden av Lötsjön.



 

Så här såg den ut i somras.



Gud gav oss minnen,

så att vi kan njuta av

junirosor, när det är

december i våra liv.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards