Direktlänk till inlägg 25 mars 2019

Igår kunde vi inte...

Av wiolettan - 25 mars 2019 10:44


...gå ut, men i dag tog vi en morgonrunda och det var skönt. Ömsom sol, ömsom blåst och skugga. Ingen grad, plus minus noll.


Jag visar lite bilder som jag tog, då vi gick Vackra Vägen och ner till Lötsjön.


 

Vårlökar som har kommit upp, utmed Tulegatan. Fast det kändes inte som vår ute i morse.



 

Några krokus som trotsar vårkylan,



 

Några klåfingriga som inte kan låta bli andras saker har varit framme här.



 

Mysingen har ibland barnasinnet kvar. Visst är det roligt att stampa på isen och se och höra den krasa.



 

Det finns fortfarande bra med is på Lötsjön, men ju mer solen ligger på, ju mindre blir det kvar av den.


 

Svanparet. Lite blyga för fotografen verkar de vara.



 

På hemvägen då vi ska upp för Vackra vägen, som inte är så vacker nu, de håller på och bygger flera bostadshus, har de haft en del av den vanliga vägen avstängd och så har byggarna gjort en provisorisk väg.  Den är brant, i mina ögon så är det otroligt brant.


Vi kom och gick där och jag stannade till innan branten, för att hämta nya krafter, så var det en man som ropade:


"Ni kan gå här nu, vi ska ta bort avspärrningarna, så det går bra att gå här istället".


Vilken lycka. Det blev hälften så långt och nästan hälften så jobbigt och brant. Jag tänker fortfarande på det. Såg han att jag skulle ha svårt att gå där uppför, eller varför sa han till oss så där helt plötsligt. Vilket fall som helst så blev jag jätteglad och lättad. Jag tror inte att det är alla som skulle bry sig, men han såg oss och tänkte till.


 

Nästan hemma såg jag denna skata som höll på med att förbättra sitt bo.



Till sist, några önskningar.


Hoppas att ni mina bloggvänner har en bra dag.

Hoppas att min mysing kryar på sig till i morgon, han är förkyld, så att han orkar med på en dagsresa med SPF.

Hoppas att min äldsta bror som har fått någon magsjuka och har feber, kryar på sig och blir helt bra.

Hoppas att jag får må bra så jag också kan följa med på SPF resan.






 
 
geddfish

geddfish

25 mars 2019 12:58

Håller tummarna att alla dina önskningar slår in!
Så fina bilder och svanparet var väldigt gulligt.
Japp, det är vår nu men det är isande kallt och här vid Vänern blåser det mer än någon annanstans tror jag. Men ut, det ska jag.
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

25 mars 2019 20:19

Tack, det hoppas jag också på.
Svanparet höll på med någon morgontvagning och var inte intresserad av att posera för mig.
Ja, kallt är det och blåser gör det, men kanske våren vill försöka komma till oss.
Vänern, ja, där har jag fått känna av blåsten mer än en gång. Var ute med en motorbåt en gång på Vänern och det blåste så "skepparn" vände hemåt igen. Vi skulle ha besökt en ö där, blev inget av. Varm kram till dig Gerd.

 
wiper

wiper

25 mars 2019 13:05

Det ser fantastiskt ut hos er med vårblommor som kommer upp. Vi har också såna demolerade cyklar på vår gård som stått där länge. Vi har soligt och fint men det är kallt och blåsigt

Vad härligt att få se lite vackra svanar. Härligt när man dyker på såna människor, dom kan göra hela ens dag. Hoppas din mysing kryar på sig

Ha en härlig måndag
kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

25 mars 2019 20:22

Det börjar så smått att bli lite grönt som sticker upp och lite vårlökar här och var, så kanske våren är på väg.
Ofog att förstöra andras cyklar.
Svanarna är fina.
Ja, jag värdesatte verkligen att "byggaren" brydde sig om oss och talade om att vi kunde gå på vägen igen, vi såg inte det och andra gick ju på den provisoriska vägen.
Mysingen har snuva kvar och röd på ena ögat. Hoppas att det går bra i morgon. Kram Malin.

 
Znogge

Znogge

25 mars 2019 16:54

Jag hoppas också att alla önskningarna slår in.
Så bra att ni kunde gå där och slapp branten samt den längre vägen. Ibland har det lätt för att bli bra. Även om det var kallt under promenaden så fanns vårtecken där så snart så...

Kram och god måndagskväll!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

25 mars 2019 20:24

Tack Znogge, vi får hoppas det.
Det var snällt av mannen att säga till oss, eftersom vi inte såg det själva. Andra gick ju på den extra tillbyggda vägen.
Det är allt lite speciellt då krokusen kommer.
Kram.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

25 mars 2019 17:39

lite varierande nu, men vinterkappan behåller jag till första maj.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

wiolettan

25 mars 2019 20:25

Jag tror att du gör rätt i det, vinterkappan på, än så länge.

 
Ditte

Ditte

25 mars 2019 20:23

Vad trevligt att följa med på er morgonrunda och visst har våren gjort entré. Så fint med blommorna och så den vackra svanen. Att promenera vid Lötsjön är så fint och härligt att ha naturen helt inpå- Vackra bilder.
Vad gäller dina önskningar ås önskar och hoppas jag att de slår in. Håller tummarna hårt.
Stor kram

http://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

25 mars 2019 20:27

Trevligt att du kunde vara med. Ja, lite vårblomster försöker komma upp, så snart så.
Jag tycker om att titta på svanar, de ser så majestätiska ut och flyter fram på vattnet så elegant.
Jag hoppas också att det går vägen. Tack Ditte. Stor kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.swe

 
Primrose

Primrose

25 mars 2019 21:33

Hoppas dina fina önskningar slår in! ,-)
Vilken omtänksam man...som verkligen brydde sig, skönt för dig och mysingen nu när han inte mår bra att få ta den lättare vägen! Sånt uppskattas!
Vackra blommor.-)
Bra med barasinnet kvar, det är alltid kul att få barnsla sig lite ,-)))
Ja tänk att en cykel och annat inte får vara ifred, det är illa!!?
Så duktiga fåglarna är på att bygga bon, man förundras verkligen, stort bo men det behövs tydligen lite mer plats ,-)
Ta hand om dig. STOR KRAM och jag hoppas du kan följa med mysingen. Och ett krya på dig till honom!
Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

28 mars 2019 11:39

Ja, tack, de slog in och vi kom iväg vilket var otroligt trevligt.
Det känns bra då någon bryr sig, utöver det vanligt, då tycks det mig som om det finns hopp om framtiden.
Både mysingen och jag är lite barnsliga, men vi trivs och det är svårt att ändra på sig.
Det stora skatboet tittar jag på varje gång jag går förbi och förvånas över deras skicklighet och idoghet.
Tack Primrose och kram till dig.

 
Preciosa

Preciosa

26 mars 2019 11:54

Hej Wiolettan!
Fint att se mina hemtrakter :-) Ser lite kylslaget ut men ni travar på. Jag ogillar att dom bygger där vid Vackra Vägen .( Var ju så fint där. Dotterns arbetsplats får ingen utsikt :(
Hoppas allt går som du vill och tänkt!
Kramar! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

28 mars 2019 11:43

Hej Preciosa. Ja, detta är ju verkligen något jag förstår att du känner igen. Det var lite kallt, men bra med kläder så gick det.
Jag tycker inte heller om att de bygger så mycket, snart ingen plats kvar, bara hus och gator, men det verkar vara så att vi inget kan göra åt det. Många vill bo här och kommunen vill ha in pengar.
Tack och kram till dig.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

27 mars 2019 13:50

Hoppas alla fyra hoppas slog in i din bön.
Vackra vägen. Mums. Gillade att läsa om mannen som kom med de positiva orden.
Var den där skatan lite mer förmän än andra tro. Vilken STOR bostad.
Så gammal trist kommer jag heller aldrig att bli. (hoppas jag). Det är spännande att se om isen håller eller lyssna på krasljudet.
Kram Bosse

http://gotlanduppochner.com

 
wiolettan

wiolettan

28 mars 2019 11:47

Tre av mina böner vet jag slog in och det är jag så tacksam över.
Vi kom iväg, mysingen är bättre och min bror feberfri.
Visst är det ett fint namn, Vackra vägen och den har varit så vacker förut, kanske blir det igen då de har byggt klart.
Det är hopp om framtiden, kan jag tänka ibland, det finns vänliga medmänniskor.
Den har byggt och byggt, men nu tror jag nästan att "skrytbygget" är klart.
Barnsligheten sitter kvar fast vi har blivit så åldersstigna.
Kram till dig Bosse.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
run 3

run 3

5 april 2019 11:57

Although I want much more information on like precious subject matter.

http://https://run3run.com

 
run 3

run 3

5 april 2019 11:57

Genuinely loved this kind of post.

http://run3run.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards