Alla inlägg den 5 augusti 2019

Av wiolettan - 5 augusti 2019 08:00


Nu har jag inte tid att skriva så mycket mer om vår resa, denna gång.


   

Jo, jag skulle vilja berätta om att vi övernattade i Kisa, vilket var en upplevelse bara det, på Sveriges allra äldsta värdshus, med samma verksamhet sedan 1600-talet. Det sägs att värdshuset har kungliga anor, kanske för att Karl XII övernattade här 1698.


   

Hotellet var lite nedgånget men vi sov bra i vårt lilla annex.


   

Frukosten blev vi också mätta av.


   

Hotellet på nedre plan.


   

Öppen spis också.


Träffade ett trevligt par som bodde i Paris, men flytt därifrån på grund av värmen. Han var engelsman och hon svenska. Det blev mycket prat och skratt, för vi hade stugorna bredvid varandra och det var en varm och härlig kväll.



   

Här kunde vi koppla av.


   

Taklök på taket till "carporten". Detta gamla fortskaffningsmedel stod nästan utanför vår dörr. Men, det var inte en sådan som vi senare åkte hemåt med.



 

Inte heller tog vi denna härliga sommarbil. Tyvärr, tyckte Mysingen.


   

Flygplan, nej, vi ville njuta av vår resa och se så mycket som möjligt.


   

Luftballong, ja det hade ju varit något, men ingen kör väl så långa sträckor som hem till oss, i en luftballong.


   

Däremot fick det bli Ekeröfärjan, en bit av hemresan i alla fall.



Nu dags för packning, åker tidigt i morgonbitti så någon annan får titta till dammråttorna, för vi ska åka till den lilla, före detta ”bagarstugan”.


Ha det så bra mina bloggvänner, vi ses här då vi återkommer.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards