Alla inlägg den 4 november 2019

Av wiolettan - 4 november 2019 11:00


Nu har en ny Allhelgonahelg lagts till historien.


För oss har helgen varit lugn, givande och trevlig. Småmysig helt enkelt och jag tror inte att jag har saknat något. Kanske detta då, att den har gått så fort.


Vi har haft min ena bror här som har övernattat och det är ju alltid så fint att ha honom på besök. Han är så tacksam och uppskattande så det är en fröjd för ögat, örat och även för gommen.


Varit och tänt ljus och satt lite blommor och dekorationer på 5 gravar. Nja, några fick bara ljus. Vi gick också ut tidigt på söndagsmorgonen en promenad till kyrkogården här i Sundbyberg och minneslunden där.


 

Många hade tänt ljus för att minnas sina nära och kära. Det lyste så vackert i tidiga morgontimman.


 

Kan någon begripa varför det ska byggas "sneda" och märkliga hus? Ska det kanske föreställa konstverk?


 

Nästan så att detta kan rasa. Nej, så farligt är det inte i verkligheten. Men grått verkar det allt. Ja, vädret var ju också lite grått i fredags då jag tog bilderna.


 

Nej, tacka vet jag det gamla Folksamhuset, som har stått där i många år, rak som en fura.


Förra veckan hade mysingen mycket på sin agenda och jag hoppas att denna vecka blir lite lugnare. För min del är det, vad jag vet nu, sångövning på onsdag och ett läkarbeök inplanerat. Läkarbesöket oroar mig lite.


Ingenting är så lätt att det inte kan bli svårt

om det görs motvilligt.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards