Alla inlägg den 18 november 2019

Av wiolettan - 18 november 2019 08:14


plus 5 grader, mulet och grått. Så var vädret i morse och det håller säkert i sig hela dagen. Bättre än de två föregående dagarna med duggregn och blåst. Så jag är nöjd.


Helgen har varit bra. Tänk att jag kan må så bra emellanåt och kan trivas så bra med livet. Alla har det inte lika bra.


Pratade med min väninna i går, hon som är snart 92 år och då blir jag beklämd. Hon börjar bli dement och vet inte att hon bor hemma hos sig, där hon har bott en massa år, hon tror att hon är någon annanstans. Men hon blir så tacksam och glad då jag ringer och ännu så länge känner hon igen mig. Fyra av mina närstående är stundtals och bitvis borta i sina tankar och närminnet finns inte längre. Det gör mig nedstämd.  Det är inte mycket jag kan göra i dessa situationer, mer än att finnas till om jag behövs.



Älskar du livet?

Förslösa då inte tiden,

för det är den livet består av.


Jag njuter av våra morgonpromenader, då vi kan ta dom. Nu kanske det inte är så roligt att gå här på alla ställen, de bygger och ändrar.



 

Här har de en liten förklaring, kommunen, hoppas att den stämmer.



 

Kommunen har börjat med att gräva upp och ändra både här och där. Så det är många ställen här omkring som övergångsställena är borta, tillfälligtvis, men se så fiffigt. De har ritat nya, bra gjort tycker jag.



 

Mer eller mindre jämna.


 

Många gröna, men som här vita.


 

De har verkligen försökt att efterlikna dom vanliga.



 

Här räckte tydligen inte färgen till, helt och fullt.


   

Detta var ju upplysande förstås.


Vad jag har sett och förstått är det nya, fina och breda cykelbanor som ska anläggas.



Hoppas att vi alla får en finfin ny vecka.


Några tänkvärda ord av Mark Twain:

För att ha verklig behållning av glädjen

behöver man någon att dela den med.


Så sant som det är sagt.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards