Alla inlägg den 27 november 2019

Av wiolettan - 27 november 2019 08:18


I dag bara regn hos mig, blir bättre sedan framåt dagen enligt prognoserna. Vi tog inte någon morgonrunda i morse, för blött och vi ska iväg och träna julsånger till glöggträffen på SPF, nu på förmiddagen.


Men härom dagen, i tidiga ottan gick vi faktiskt runt Lötsjön. Det kändes så bra, helt underbart för det var så längesedan som det inträffade. Det tog visserligen sin modiga tid, eller nästan en och en halv timme, men runt kom vi.


 

Det var så tidigt på morgonen så det hade inte ljusnat, men rådjuren stod och lyste så fint, på en av öarna.



 

Även svanfamiljen lyste upp på sjön.


 

Här en bild ifrån andra sidan sjön och lite närmare.



 

Sjöfåglarna hade vaknat, nästan, försökte få i sig lite frukost. Jag tror att det är Kanadagäss och gräsänder. Den lilla vita anden är ett mysterium. Det finns många sjöfåglar i Lötsjön och det finns många olika växter runt sjön.


 

Nu är det ett naturreservat. Jag kanske ska göra ett eget litet inlägg om vad som finns på denna fina plats.



 

Denna resväska låg slängd någonstans och jag förstår inte varför. En fin gammal väska. Någon kanske skulle ut och resa men ångrade sig. Det blir alltid en massa frågor i mitt fantasirika huvud, då saker ligger på "fel" plats.



 

Gröna stugan har satt upp sina julgranar. Här syns den ena. Detta är ett mycket populärt fikaställe, eller matställe, vilket som passar bäst. Jag har varit här flera gånger. Allt ifrån fester, enskilda kaffestunder till begravnings samkväm.


 

Nu har vi nått nästan "slutet" på Lötsjön och är på väg hem. Det har börjat att ljusna.


  

Sjöfåglarna verkar ha ätit nästan klart.


Nu ska vi strax iväg och sjunga. Ha en finfin dag.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards