Direktlänk till inlägg 23 december 2019

Trevlig julhelg...

Av wiolettan - 23 december 2019 08:47


…vill jag önska er alla som tittar in på min blogg.


Jag hoppas att vi får vara friska och om tid och tillfälle finns, umgås med våra nära och kära, den kommande julhelgen.


December månad har gått så otroligt fort och det har mest varit grått, disigt och regnigt, samt långa och mörka dagar. Solen har inte visat sig så mycket men nu ska det ju vända, i alla fall enligt almanackan.


   

I går var det redan den 4:e Advent.


   

Vi har försökt att julpynta lite smått och förbereda julen så gott som vi har kunnat. När sjukdomar hälsar på så är det inte så lätt. Mysingen är på bättringsvägen och förhoppningsvis kan vi fira julen med några släktingar.


Julen med sin glada sång kommer till oss än en gång.

Själ, det glada bud mottag: ”Frälsaren är född i dag”.

 

Sjung det ut kring våra nejder, sjung det ut till syd och nord.

Ära vare Gud i Höjden och frid på jord.



   

Vi ska inte glömma bort varför vi firar jul.


 

Mysingen och jag vill önska er alla en riktigt GOD JUL. Var rädda om varandra och även de små djuen.


 
 
Ingrid

Ingrid

23 december 2019 09:50

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig och din mysing!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

23 december 2019 10:13

Tack så mycket Ingrid. Detsamma till dig och hoppas att du får må bra. Kram!

 
wiper

wiper

23 december 2019 11:41

December har verkligen gått fort och ingen riktig vinter än. Jättefint julpyntat. Skönt att mysingen är på bättringsvägen

God Jul önskar jag er båda
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

23 december 2019 21:24

Det lär inte bli någon snö till jul här hos oss heller. Tack Malin.

Vi önskar dig och din man en God Jul. Kram.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

23 december 2019 11:58

Vilka härliga katter! Våra två vill inte gå ut, trots att det är fina plusgrader för dem. Solen tittade fram i går... och litecidag/just nu..Dags för en promenad i ljuset. God Jul!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

23 december 2019 21:26

Katter är härliga djur, de ger så mycket med värme och kärlek. Märkligt att inte katterna vill gå ut. Kanske är de rädda för någon grannkatt?
Solen, den har jag inte sett på ett bra ta.
God Jul till dig med.

 
Znogge

Znogge

23 december 2019 12:10

Så skönt att mysingen din är bättre så att firandet inte behöver ställas in.

Kram och God Jul till er båda!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

23 december 2019 21:27

Det är jättebra att han är bättre, jobbigt att inte få må bra och helst till en sådan stor helg som julen är.

Tack och detsamma till dig från oss. Kram.

 
Gunnel

Gunnel

23 december 2019 12:31

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag er båda.

http://sigrid-gnnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

23 december 2019 21:28

Tack Gunnel. Önskar dig och din man också en riktigt God Jul. Gott Nytt År.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

23 december 2019 12:34

hoppas det blir fina juldagar precis som ni önskar ❤️

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

23 december 2019 21:29

Tack snälla och detsamma till dig.

 
Biggeros

Biggeros

23 december 2019 13:40

Vill önska dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År 🎅🎄😍 Så julfint du har det!!

http://Biggeros.blogg.se

wiolettan

23 december 2019 21:30

Tack så mycket.
Önskar dig detsamma, en God Jul och ett Gott Nytt År.

 
Ditte

Ditte

23 december 2019 19:32

Tack finaste Wiolettan för all glädje du gett i år.
Önskar dig och Mysingen en riktigt vilsam och God Jul. JUst nu från norra Finland och med intenetuppkoppling öfr stunden.
Varm kram

http://https:/dittemitti.se

wiolettan

23 december 2019 21:32

Tack själv Ditte, för alla de fina resorna som jag har fått vara med på, genom dig. Har fått se massa platser som jag aldrig kommer att kunna besöka. Tack!
Har det så bra i Finland och God Jul önskar jag och mysingen att du och din man får. Kram.

 
Norh

Norh

23 december 2019 22:36

Riktikt god jul till dig! Mysigt hem du har :-)

http://www.norhentreprise.dk

wiolettan

29 december 2019 19:23

Tack så mycket. Hoppas att du också hade en god jul.

 
Augusta

Augusta

23 december 2019 22:45

Vad skönt att ni känner er bättre och kan fira julen med era släktingar. Julkrubban var fin. Utanför församlingshemmet i Spånga har man en jättejulkrubba i ett litet hus. Skall visa innan julen är slut.
Ha det bra under julen. God Jul till er båda.
Kram

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

29 december 2019 19:21

Ja, det kändes bra och mysingen mår nästan bra nu, hostan är envis bara.
Aha, den har jag inte sett, har inte heller varit i Spånga på länge. Ser framemot dina bilder.
Tack så mycket. Kram.

 
Anki

Anki

24 december 2019 08:48

Önskar er båda en riktigt GOD JUL!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

29 december 2019 19:23

Tack Anki!
Hoppas att du har haft den fin jul tillsammans med de dina. Kram.

 
gun

gun

24 december 2019 11:04

Önskar er båda en God Jul
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

wiolettan

29 december 2019 19:25

Tack Gun. Vi hade en God Jul och hoppas att du också fick ha det bra. Kram.

 
Preciosa

Preciosa

24 december 2019 14:49

Hej Wiolettan!
Ja de är lite mörkt och kulet men inne är det varmt. Van vid kyla inne där nere :D Fått stänga av ett element :-)
Haft de mina en stund på fm innan dom åkte i väg,3 till Ekerö till en annan tvillingmamma och en till Singö där hennes fars släkt finns. Lugnt och skönt har jag. En liten gran och en liten tomte lyckades jag hitta hahaha...1 dm höga ungefär.
Bra att din Mysing är bättre...!!
Kram och ha en bra fortsättning! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

29 december 2019 19:28

Mörkret förstår jag att du märker stor skillnad emot än där nere. Jag får ofta ha en sjal, eller kofta på mig inomhus, inte så mycket värme här inomhus så att det stör.
För en del blir det en hel del åkande i juletid, för att besöka släkt och vänner och det är en fin sed, tycker jag.
Gran och tomte, ja då klarar du dig, men kanske lite liten.
Tack Preciosa, han är mycket bättre, nästan bra kan jag säga.
Tack detsamma till dig. Kram.

 
kvinnan på taket

kvinnan på taket

26 december 2019 12:50

Kikar in och önskar God fortsättning. Kram

http://www.kvinnanpataket.se

wiolettan

29 december 2019 19:28

Tack och detsamma till dig. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards