Alla inlägg den 2 januari 2020

Av wiolettan - 2 januari 2020 07:52


...skriva år 2020. Det känns märkligt. Men övning sägs ge färdighet och innan året är slut så har jag säkert fått kläm på det.


Hur det gick med att försöka vara uppe till efter midnatt. Tänk, det gick så bra. Timmarna före tolvslaget tittade jag på en film och mysingen jobbade med ett protokoll. Sedan firade vi in det nya året ordentligt på alla sätt. Gott att äta och skåla i bubbel, lyssnade på Lena Endre då hon läste dikten Nyårsklockan. Jag tycker den dikten är så vacker och tankeväckande.


Efter det kopplade vi över till radions program P1, där Christofer Murray presenterade alla Sveriges 15 Domkyrkors klockringningar. Det var mäktigt. Murray har hållit i det programmet i 38 års tid och gör det med den äran. Jag tror att programmet har sänts i 50 år. Alla Domkyrkorna inom Svenska Kyrkan var med och det var intressant att höra de olika klangerna och Christofers presentation över alla kyrkorna. Snacka om att komma i stämning.


Mysingen och jag har besökt alla dessa kyrkor utom en, den i Luleå. Vi hoppas att vi ska få tillfälle till att se den domkyrkan också. Kalmars domkyrka har vi bara sett utifrån, vi kom inte in där av någon anledning, vílken kommer jag inte ihåg nu.


Raketerna då? Jo, det var ett fasligt liv vid tolvslaget vid Tornparken, men sedan mattades det av och de senaste knallarna kom vid 3-tiden på natten. Det har varit lite lugnare på den fronten, i alla fall timmarna och dagarna före det nya året.


 

Svårt att fota raketer, de flammar upp så fort. Dessa bilder har jag tagit ifrån vårt vardagsrumsfönster på nyårsnatten.



 

Man vet inte riktigt när de är som vackrast, det gäller att vara snabb. Men, ändå hålla kameran stilla. Denna blev i suddigaste laget.


 

Min yngste bror sände mig en bild av min lilla stuga uppe i Ångermanland. Där har de fått snö, till skillnad på här, där det är barmark.


God fortsättning på det nya året, önskar jag er som är så snälla och följer min blogg.



Den som tror, att han kan undvara andra,

bedrar sig mycket. Men den som tror,

att andra icke kan undvara honom,

bedrar sig ännu mera.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards