Alla inlägg den 7 januari 2020

Av wiolettan - 7 januari 2020 10:23


Vet ni vad det ordet betyder? Ni kanske känner mera till ordet veckovill? Tror att det har samma betydelse, alltså menas samma sak, men att vi som är födda i norra delen av landet säger dagvill, där andra säger veckovill.


Möjligen beror det på att det mera talar om direkt vad ordet betyder. Lite vilsen vad det gäller vilken dag det är. Veckovill, vem är vilsen och inte vet vilken vecka det är?


Nu är jag i alla fall det, dagvill. Tycker att det ska vara måndag, med det är tisdag. I morse då jag vaknade fick jag fundera ett tag innan jag kom på vilken dag det var.


Ni kanske tycker att det inte spelar så stor roll om jag inte vet vad det är för dag, pensionär och behöver inte ha några tider att passa. Så är det nu inte. Visserligen råder jag mycket själv över den tid jag har och vad jag ska använda den till, men det finns otroligt många tider och dagar som är uppbokade till olika göromål och besök.


”Råder över”, det kanske var för mycket sagt. Rätt som det är så spelar förmaksflimret mig ett spratt och orken rasar i botten.


Uppskjut inte till morgondagen

Det du kan göra i övermorgon.



   

Så sant som det är sagt.


 

Vi går emot ljusare tider, fast det kanske inte märks så mycket än, eller känns. Men dessa rader berör det inre av våra liv. Hur hopplöst det än kan verka så måste vi tro på att det ljusnar och blir bättre.


Tack mina bloggvänner för att ni finns här. Jag tittar in till er så fort som jag orkar och kan.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards