Alla inlägg den 6 mars 2020

Av wiolettan - 6 mars 2020 08:14



Jag skrev för några inlägg sedan om att jag drömmer så mycket och ibland riktigt otäcka mardrömmar.

Nu måste jag bara berätta något roligt, då det gäller drömmar.

                                                  

                                         

I går natt så drömde jag att jag var ute och åkte tunnelbana, eller tåg, osäkert vilket, både ock kanske. Jag virrade som vanligt bort mig, sprang och letade och hittade inte rätt vagn, eller så var det fel

station som jag hamnade på.  Jag blev mer och mer förtvivlad och hjärtat bultade i bröstet. Så vaknade jag med hög puls och bankande hjärta, glad över att vara hemma och att det bara var en dröm.


På morgonen berättade Mysingen att han hade varit ute och rest och hade tappat bort mig. Han sprang runt och letade och blev mer och mer orolig, eftersom han visste att jag hade dåligt lokalsinne.


”Är hon borta nu igen, men var är hon, var ju här alldeles nyss”? Så vaknade han och där var jag.


Vi hittar kanske inte varandra i drömmarnas värld, men i den riktiga världen har vi som tur är funnit varandra.


 

Ett hjärta som jag fann på bordet, av skräp, av något slag. Märkligt. Ser ni det, fast det är litet?


Idag sol och några minusgrader, men det ska bli varmare. Halt har det varit och kanske är, har jag hört på radion om, i alla fall i Stockholmsområdet. Jag har inte varit ute ännu idag, får se hur det blir framåt dagen.


Vi borde städa idag, men ingen av oss har lust, eller ork.


Jag gillar arbete, det fascinerar mig.

Jag kan sitta i timtal och titta på.




 

En tulpanbukett som Mysingen har fått.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards