Alla inlägg den 3 april 2020

Av wiolettan - 3 april 2020 08:37

...för våra barn och ungdomar.



Sofia hade varit ute och lekt hela dagen, men nu var hon trött och ville komma in och vila sig lite. Så hon slängde av sig skorna i ett hörn, tog ett glas saft och satte sig på golvet, lutad mot sin mammas knä.


Margareta höll som vanligt på med sina hushållssysslor med sin treårige son i närheten. Men det var inte helt enkelt. Vart hon än gick, höll hon nästan på att snubbla över sonen.


Hon försökte föreslå olika roliga aktiviteter som han kunde syssla med på egen hand, pussla, måla och så vidare, men inget hjälpte.


Sonen bara log och sa: "Det gör inget mamma, jag är hellre här med dig".


Han fortsatte att följa med henne runt i huset, men när hon för femte gången var på väg att snubbla över honom brast tålamodet.


"Varför följer du efter mig hela tiden?" frågade hon, lite mer ovänligt än hon egentligen hade tänkt sig.


"De sa i söndagsskolan att vi ska gå i Jesu fotspår", förklarade sonen. "Men jag kan inte se honom, så jag går i dina fotspår istället".




 

Har sett flera sådana här uppmaningar uppsatta ute.



 

Mysingen har ännu inte vant sig vid att inte vara upptagen med något, utan ha fria lediga dagar, bara tillsammans med mig. Så här ser hans "att göra lista" ut i vanliga fall.




 

Men nu, nästan tom.



Var rädda om er och varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards