Alla inlägg den 9 april 2020

Av wiolettan - 9 april 2020 08:58


...för många av oss.


Jag tänker så här. Får vi bara vara friska så ordnar det sig alltid. Vi får ta "Blott en dag ett ögonblick i sänder" och vara glada och tacksamma att vi trots allt, har det så bra.


Det blir inga besök här i Påsk, det har vi ställt in och även att vi skulle till några vänner i morgon. Min äldsta bror som brukar vara här och fira Påsk med oss, får vara hemma ensam, det känns kymigt.


Men, vädret är soligt idag och vi tog en lång promenad i morse. Bland annat till kyrkogården í Duvbo och satte lite blommor på Mysingens föräldrars och farföräldrars grav.


 

Det var inte många flanörer ute då vi vandrade iväg vid halv sjutiden, men sedan på vägen hem igen, då hade folk vaknat lite mera.


Vid fjällbäckens rand står en blomma skön, med huvudet böjt som till ödmjuk bön.

Av vindarnas lyft hennes öga ser, mot klarblåa himlen och ler.


En brusande vind hennes läppar rör. Hon talar ett språk som mitt hjärta hör.

Hon talar så ljuvligt vid bäckens brus. Vid blomdoft och vindarnas sus.


Tack Gud att du gav mig med livets skänk. Av skönhet gudomlig ett litet stänk.

För platsen du gav uti  fjällens hägn. För jordmån, för solsken och regn.



 

Tulpaner som har kommit upp vid Tulegatan lyser röda och granna.



 

Här var det blått.


 

Mera blått.


Mysingen och jag vill önska er alla en riktigt GLAD PÅSK.


Var rädda om er och varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards