Alla inlägg den 29 maj 2020

Av wiolettan - 29 maj 2020 08:32


Halvsol, kan man säga så? Nej, växlande molnighet heter det. Lite småkyligt var det i morse då vi vandrade ut på en liten promenad, men då solen lyste på oss, kändes det varmt och skönt. De små molnen störde oss inte så mycket.


På tal om moln. Har ni hört historien om läraren som frågade sin klass:

"Vet någon varifrån flygmyrorna kommer"?


"Flygmyrorna kommer kanske ifrån stackmoln", svarade Ulla.



Det har inte precis varit direkt något balkongsittarväder, men något har vi kunnat njuta av solen där ute.


Dessa dagar och veckor som vi varit och är, mer eller mindre isolerade, går bra. Vi har varann och det är jag tacksam för. Mysingen och jag har nu i månader umgåtts praktiskt taget dygnet runt, bara med varandra, med några undantag då Mysingen har varit och handlat. Och ändå. Vi har inte grälat oss sönder och samman eller "nött hål på oss" utan det har gått och går smärtfritt.


Vi har börjat att rensa våra bokhyllor för vi har så många böcker som bara står där. Samt har jag försökt att slänga alla julkort och gratulationskort som jag har haft sparade. Rensa lådor med andra ord. Det går sakta eftersom jag fortfarande inte mår så bra efter fallet i trappan.


Men vet ni vad jag hittade? Jo, 300:- i gamla hundrakronorssedlar. Då jag fyllde 70 år, för 10 år sedan, nästa år, hade jag önskat mig pengar i födelsedagspresent för att köpa mig en kamera. Tydligen hade jag varit så slarvig och inte tagit reda på alla pengar.


Nu har ju dessa sedlar inget värde, så ledsen blev jag. Bortkastade, dom slantarna skulle ha varit bra att ha.


Men nej. 


Men jo.


Mysingen skrev ett brev och lade i dom 3 utgångna sedlarna och häromdagen kom det 300:- ifrån Riksbanken. 


 

Råstasjön.


 

Svanar med ungar.


 

Kanadagäss, med ungar.


 

Gräsand med ungar.


 

Skäggdopping med ungar.


Våren är här!



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards