Alla inlägg den 1 juni 2020

Av wiolettan - 1 juni 2020 06:27


I lördags bilade vi till min bror i Farsta för att titta till honom och ta med några livsmedel som inte hade kommit med vid beställningen av hemkörda varor. Han är över 90 år och vi vill inte att han ska gå till centrum och handla.


Det var i trappan upp till hissen som jag hade ramlat och nu tog jag mig en ordentlig titt. Men, varken jag eller Mysingen kan begripa hur mitt fall gick till. Visserligen är det bara 5 trappsteg och eftersom jag slog i huvudet på höger sida då jag ramlade mot elementet, men hade blåmärken på vänster ben och fot och på ryggen vid revbenen där jag har ont, också på vänster sida, så går det hela inte ihop. Kunde jag ha rullat en bit?  Vilket fall som helst, konstig känsla att se platsen och inte minnas allt.



   

I går vandrade jag och Mysingen till Lötsjön och det var en härlig promenad. Visserligen tog det en massa tid, men vi hade inte bråttom.


Flera log och hälsade så glatt på oss och vi hade också nöjet att träffa en man som vi ofta såg förr om åren vid våra promenader. Vi stannade och pratade med honom och det kändes fint efter så lång tid.



   

Vid Lötsjöns ena sida, nästan vid Gröna stugan fanns dessa hyllor uppsatta.



   

Här kunde vi läsa vad de skulle vara till.


 

Våren är nu i full gång ute i naturen och det blommar så vackert på olika ställen vid Lötsjön.

  


 



 



 



 


Ha en bra ny dag, ny vecka och ny månad och dessutom den första sommarmånaden.


Hoppas att ni har det fint och är rädda om er och varandra.


Ge någon ett leende idag, det piggar upp. Det kände vi vid vår vandring runt Lötsjön.



Vad är allt, som människorna under århundraden

utförde och tänkte mot ett ögonblick av kärlek?
Men det är också det vackraste det skönaste i naturen.

Dit för oss livet över alla trösklar och uppför alla trappsteg.

Därifrån kommer vi, dit går vi.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards