Alla inlägg den 19 juni 2020

Av wiolettan - 19 juni 2020 08:31


…önskar jag er som tittar in på min blogg.



   

På vår almanacka i köket står det för denna månad:


Människans liv får sin rikedom av

stunder fyllda med innehåll.



Denna helg skiljer sig mycket ifrån andra midsommarhelger. Vi brukar ha gäster hos oss annars, eller att vi har varit ute på någon resa, eller varit i mitt föräldrahem i Ångermanland, i vår lilla före detta bagarstuga.


Längre tillbaka i tiden hade vi som sed att besöka Kaggeholm, på Ekerö och där sjunga in sommaren. Det var gudstjänster där ute i naturen, midsommarstången var rest och barnen kunde sjunga och dansa, små Grodorna. Vi hade medhavd matsäck med oss och vad jag kommer ihåg så var det alltid varmt och uppehåll. Detta var på 1970 och 1980-talen och däromkring. Var det, mot förmodan, dåligt väder fanns ju alltid slottet att tillgå.


På den tiden ägdes Kaggeholms Slott av Pingtsrörelsen, där dom bedrev skolundervisning, bland annat. De var ägare till slottet mellan 1942 och till 2018, då de sålde fastigheten. Det har bedrivits mycket kurser och konferenser där, under årens lopp.



   

Årets midsommarhelg firar jag och mysingen för oss själva. Kommer förmodligen att njuta av det vackra vädret, på vår balkong. Vi har en markis så att vi behöver inte sitta precis i solen.



 


Glad Midsommar och var rädda om er och varandra.



Den högsta lyckan i livet är förvissningen

om att vara älskad för sin egen skull,

eller rättare, att vara älskad trots en själv.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards