Alla inlägg den 3 augusti 2020

Av wiolettan - 3 augusti 2020 08:54


...som jag har hört både Pelle Karlsson och Christer Sjögren sjunga.



Prövningar vi möta få,
och vi ofta ej förstå, Herrens vägar
när Han önskar, att vi himlen skola nå.
Sina barn Han leder här, genom sorger och besvär.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.

 

Ovan där randas morgonen,
och därhemma samlas helgonen.
Vi skall då förtälja om vår resa här.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.

 

Här vi känna brist och nöd,
saknar ofta hjälp och stöd,
trötta anden hungrar, törstar,
under ökenfärden här.
Men vi tro på Herren Gud,
litar helt uppå Hans bud.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.

 

En av mina systrar har fått lämna detta jordeliv.  Saknar henne. Hon var en sådan glad och humoristisk person, med glimten i ögat. Har inte kunnat hälsa på henne heller, på grund av coronapandemin och begravningen blir med endast familjen. Vi träffades senast förra året då hon fyllde år.


Vårt liv här på jorden är många gånger en kamp. För många en svår kamp.  Det går upp och ner för oss alla. Jag har dom senaste dagarna tänkt mycket på så skört vårt liv är och inte vet vi hur långt eller kort det blir.


Ett vet jag och det känner jag mig säker på. Livet går fort, alldeles för fort och det gäller att göra så gott vi kan av de dagar och år vi får.  Vi har bara ett begränsat antal.


Låt oss försöka att göra det bästa av denna tid, för oss själva och varandra.




Vi borde ha förtroende för Gud och trösta oss med tanken

att allt går bra, när det sker efter den Allsmäktiges vilja,

eftersom Han vet bäst vad som är gagneligt och nyttigt för oss alla.

Både beträffande vår jordiska, liksom eviga lycka och välgång.



 

Dessa änglar har min syster målat.



 

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards