Direktlänk till inlägg 15 augusti 2020

Ett stort TACK...

Av wiolettan - 15 augusti 2020 09:04


...för alla vänliga kommentarer, ord och tankar ifrån er, mina bloggvänner.


Jag har inte bloggat på ett bra tag, det har inte funnits ork eller energi. Hoppas på styrka.



 

Jag tror att det är viktigt att inte stå och stampa på samma ställe. Vi behöver kanske inte göra något stordåd, men kanske finnas till för någon i en svår situation.



 

Det har blivit en hel del balkonghäng varma dagar. Läst, löst korsord, eller bara varit. Sitta och meditera kan vara nog så bra. Stilla sina tankar och hämta nya krafter.



Var dag är en sällsam gåva. En underbar möjlighet.

 
 
Znogge

Znogge

15 augusti 2020 10:21

Riktigt varma dagar är det inte lätt att orka vara i farten utan då har man det gott på balkongen. Korsord löser jag gärna och det håller hjärnan i trim.

Kram och god helg till er!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

15 augusti 2020 11:14

Du har så rätt, värmen sänker ner orken också.
Balkongen är skön, sitter under markisen och då går det fint.
Nyttigt med korsord. Detsamma till dig, tack och kram.

 
Amisa

Amisa

15 augusti 2020 10:34

Vilken fin dikt! Jag känner igen mig så väl i det den säger, att svårigheter härdar mig och får mig att växa. En gåva i förklädnad, även om det inte känns så när man är mitt uppe i svårigheten.

Ha en skön helg med Mysingen, dina korsord och blommor! Kram på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

wiolettan

15 augusti 2020 11:16

Ja, dikten är mycket fin och tänkvärd. Stämmer en hel del in på hur det kan vara. Det gäller att kunna hantera svårigheter på rätt sätt, men inte lätt.
Tack så mycket och hoppas också att du får en fin helg. Kram.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

15 augusti 2020 11:49

Instämmer i dikten och känner igen ur mitt eget liv!Balkonghänget njuter jag med här hos mig. Fint att se dig på bloggen en liten stund igen.
Kram

http://blandar.bloggo.nu

wiolettan

16 augusti 2020 08:36

Så är det, livet går upp och ner och vi får försöka göra det bästa vi kan av det.
Visst är det skönt, sitta och njuta av det fina vädret.
Tack snälla Tove. Kram.

 
geddfish

geddfish

15 augusti 2020 12:00

Fint att höra från dig igen ❤️
Jag sitter också mycket på balkongen och är glad för min markis nu när värmen hetsar på.
Dikten känner jag mycket väl igen. Så är det.
Varm kram 💕

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

16 augusti 2020 08:37

Tack!
På dagarna är det för varmt för att gå ut nu, i min smak, sitta och njuta under markisen i skuggan känns bra.
Tänkvärd dikt.
Varm kram tillbaka.

 
Anki

Anki

15 augusti 2020 12:23

Blev så glad för din kommentar och när jag såg att du gjort ett inlägg. Har tänkt på dig och undrat om allt var bra.
värmen gör att man helst tar det lugnt ... balkonghäng låter lagom ... och korsord är nyttigt för att hålla igång hjärnan.
Ha det fortsatt gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

16 augusti 2020 08:40

Tack så mycket Anki. Det känns bra att det finns medmänniskor som bryr sig.
Denna värme är lite väl mycket för mig, men får hålla mig i skuggan och i stillhet så ska det väl gå bra.
Det låter lite slött med balkonghäng och korsord, och är det också, men skönt.
Tack detsamma till dig. Kram

 
Anna-Lena

Anna-Lena

15 augusti 2020 13:45

Värmen påverkar alla, och kanske mer ju äldre man är. Skönt att bara vara, och härligt att se ett inlägg från dej.Kram

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

16 augusti 2020 08:41

Den tär på kroppen, värmen. Många verkar tåla värme mycket bra, kanske mera de som är unga och utan hjärtproblem.
Tack snälla Anna-Lena, det känns bra. Kram!

 
Ingrid

Ingrid

15 augusti 2020 15:33

Man får ta det lite lugnt när det är så här varmt och balkonghäng är en utmärkt sysselsättning.
Ha det så bra!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

16 augusti 2020 08:43

Du har så rätt Ingrid. Det räcker så bra med balkongen, dessa varma dagar. Vi går ut tidiga mornar, då är det svalare. I morse endast 18 plusgrader vid sextiden.
Tack detsamma. Kram!

 
Ditte

Ditte

15 augusti 2020 17:54

Verkligen tänkvärda ord i dikten i början av ditt inlägg.
Och att inte stagnera är viktigt. Men man kan röra sig med små, små steg. Det räcker bra.
Väldigt roligt att höra från dig. Har saknat dig.
Många tankar och en varm kram

http://https://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

16 augusti 2020 08:46

Ja, det är några ord att tänka på och begrunda.
Att stampa på samma fläck är inte bra, nya vyer är däremot något att eftersträva, även i min ålder.
Små steg och sakta, verkar vara det som gäller, bra så.
Tack så mycket, Ditte, snällt sagt. Detsamma till dig. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

16 augusti 2020 09:43

Man måste få vila från bloggen emellanåt. Jättefin dikt som jag känner igenom igen mig i och det måste få vara tillåtet att känna det man känner. Det kan ju aldrig bli fel.

Vad härligt det ser ut på eran balkong

Ha en skön dag och sköt om dig
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

16 augusti 2020 16:41

Ibland finns det liksom inga ord kvar, eller hur jag ska uttrycka det.
Dikten är tänkvärd.
Ja, vi tycker om att sitta på balkongen, under markisen, varma dagar. Om det inte är för varmt förstår, lagom är bäst och det där lagom är olika från person till person.
Tack Malin, detsamma till dig. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

16 augusti 2020 17:37

små steg framåt är nog bra

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

17 augusti 2020 08:30

Helt rätt. Det behövs inga stora kliv, eller stora underverk. Huvudsaken är att vi går åt rätt riktning.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

17 augusti 2020 11:07

Som jag förstått har ni haft det väldigt varmt i Sverige och då är det bästa att ta det lugnt.
Jag har också stannat upp här i Wales, men detta p g a det dåliga väder vi har. Trött på grått och regn.
Ska vi byta ett tag?
Ha det bra och ta väl hand om varandra!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

17 augusti 2020 21:42

Det känns för varmt för mig, men smaken är ju olika.
Jag har tagit det mycket lugnt och då känns det bäst. Nu på kvällen är det lite bättre, skönt.
Grått och regn hos dig, så olika kan det var.
Jo men visst, jag byter gärna. Vädret är bättre där du bor, enligt vad jag tycker och sedan har du också en sådan härlig trädgård.
Tack och detsamma till dig Lena.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

18 augusti 2020 10:44

Vi har alldeles för varmt här för att jag ska trivas. 30 grader i skuggan är inte vad jag önskar mig. Man orkar inte göra någonting. Tack för hälsningen inne hos mig. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

18 augusti 2020 21:48

Så är det. Värmen känns för tryckande och man är inte van. Känns inte bra för kroppen heller och orken är inte som vanligt. Men, vi får glädjas med de som trivs att solbada.
Kram till dig, Gunnel.

 
Primrose

Primrose

18 augusti 2020 19:47

så fin dikt " våga ta steget" rörande.
Det har blivit mycket balkonghäng här också, min man har svårt att gå, men det har varit mysigt. sen några husvagnsutflykter på några dagar hit o dit.
HA DET jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

18 augusti 2020 21:53

Den är fin och tankeväckande, dikten.
Jobbigt för din man att ha det svårt att gå och det måste kännas värre i denna värme.
Fint att kunna sitta och ta det lugnt.
Härligt med husvagnsutflykter, se något annat och komma ut. Fint.
Detsamma till dig, tack. Kram.

 
Skogsälvan

Skogsälvan

20 augusti 2020 09:46

Fint att se att du är tillbaka igen. Förstår dessa dagar på balkongen och i lite eftertänksamhet. Ibland behöver vi det.Sköt om dej fina du.
Kram

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

wiolettan

26 augusti 2020 09:41

Det går fram och tillbaka. Denna värme som har varit, har inte känts så bra för mig. Orken blir ännu sämre.
Är så glad att vi har balkongen och kan njuta av att sitta där. Tack detsamma till dig. Kram.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

23 augusti 2020 09:46

Vackra ord och fin blomstrande6 balkongbild. Kanske har du också fått det lite svalare. Vi frös nästan när vi åt frukost på balkongen i morse. Hoppas du får blogglust så småningom.
Söndagskram Bosse
Ps. Lösa korsord tycker jag är en trevlig och nyttig aktivitet på många sätt

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

26 augusti 2020 09:44

Tack Bosse. Nu har det äntligen blivit lite bättre och det känns direkt. Denna värme som har varit, gör hela kroppen till gele, känns det som, orken obefintlig.
Den lusten hoppas jag också på ska återvända, vi får se.
Det är bra med korsord, hjärnan får arbeta och ibland på högtryck. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards