Alla inlägg den 15 september 2020

Av wiolettan - 15 september 2020 08:15


…är det Mysingen eller jag?


Vi har, i vår lilla stad, haft en bokhandel så länge som jag har bott här, alltså minst i 35 år. Först en stor bokhandel, fanns massor med böcker att köpa och sedan för några år sedan var de tvungna att slå igen och då dök det upp en annan liten pappershandel som sålde lite av varje, men inte böcker precis. Jo, de sålde almanackor, bland annat 5 och 10 års almanackor, som jag har som en liten mindre dagbok.


Min första 10-års almanacka fick jag 2006. 2016 då den tog slut hittade jag ingen på 10 år utan köpte en som räcker i 5 år. Nu i december är den full, dags att skaffa en ny.


Men pappershandeln här har stängt och jag vill gärna inte in till Stockholm och trängas. Då sände Mysingen efter en 10-årsdagbok på nätet och i går kom den. Jag funderade inte ens över om jag kanske skulle köpa en 5-årsbok. Jag är ju trots allt optimist.



   

Det följde med ett papper, runt boken där det stod.


”Idag är första dagen på resten av ditt liv”.

 

Att skriva dagbok för hand ger dig en liten stund för personlig eftertanke. Med tiden samlas många minnen och din anteckning idag blir en källa till välkomna återblickar under åren framöver. Varje bok är omsorgsfullt inbunden och behaglig att använda. Materialet som vi använder är dokumenterat bra miljöval. Det exklusiva svenska kvalitetspapperet med den silkeslena ytan är syrafritt och åldersbeständigt. Pärmarna är klädda med hållbart och anpassat omslagsmaterial. Papperet som vi använder till boken är certifierat enligt regelverk för FSC.

 

”Nästa gång får du nog köpa en 5-års dagbok”, sa Mysingen. Jag håller inte med, en 10-års bok måste det bli så att den räcker till min 100-årsdag. Den som lever få se.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards