Alla inlägg den 21 september 2020

Av wiolettan - 21 september 2020 09:08



Jag är så glad då jag kan komma ut på en lite längre promenad. Nja, längre och längre, men inte bara runt kvarteret.


Som nu igår, vi kunde ta en promenad till Lötsjön.

Eftersom det var söndag, så fanns det inte många som var ute i den tidiga ottan, som vi var.


Vi gick ner Tulegatan och slängde lite plast och annat skräp vid återvinningsstationen vid Ängskolan. Det var, skräpigt där, men våra sopor fick plats. Vissa orkar nämligen inte plocka in i respektive container, utan det ligger påsar fyllda här och var runt där. Oskick.



 

Vi kom ner till Dimslöjan där det håller på att färdigställas nya lägenheter.


  

   

Så här såg det ut för flera månader sedan.




 

Ännu längre tillbaka såg det ut så här. Så de har rivit garaget, bilverkstaden och så vidare. Det höga och långa fastighetshuset står kvar, men är numera rätt så inklämd. De nedre våningarna i det huset har inte längre någon utsikt.



 

 Vid Golfängarna låg dimman så fint över gräsmattorna.


   

Även på Lötsjön. Änderna såg ut att trivas i alla fall.



   

Det har ju blåst rätt så hårt här hos oss och det såg vi verkan av. Bland annat detta träd, uppdragen med roten och ramlat i vattnet.



   

Dom här har rötterna ”spridda” ovan jord. Tror att det beror på att sjöfåglarna äter upp allt gräs så rötterna på trädet kommer fram.


   

Rådjuren stod som vanligt. Väntar kanske på att det ska bli mörkt så de får lysa upp så vackert som de brukar.



   

Dessa två gräsänder höll på med sina morgonrutiner.



   

Han är nog klar.



 

Morgonsolen började att komma upp och lyste så fint över vattnet och fontänen.



   

Rondellen vid Tulegatan har fortfarande en mängd blommor.


Nu ska vi iväg på en liten biltur.

Var rädda om er och varandra.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards