Direktlänk till inlägg 24 oktober 2020

GRATTIS till min syster.

Av wiolettan - 24 oktober 2020 09:11


I dag är det regn och åter regn hos oss.  Men, vi hann nästan hem ifrån besöket i affären, innan det började. Blev bara lite våta. Det var bara 3 plusgrader ute så det blev en varmare jacka på denna morgon.


Vi har haft en lugn vecka, som vanligt nu i dessa dagar. Försökt att gå ut, i alla fall en gång om dagen.



 

Fortfarande inte varit och klippt mig. Så här långt hår har jag inte haft på många år. Som barn hade jag långt hår, kunde nästan sitta på det. Det var tungt och tjockt så jag klippte av mig det, själv, då jag var cirka 15 år till min mammas förfäran.


"Vänta bara tills pappa kommer hem, han blir inte glad". Men min pappa brydde sig inte utan sa bara: "det växer ju snart ut igen".


Sedan dess har jag haft kort hår. Kanske det passar bättre på en 79-årig gammal kärring. Nu bir inte min mysing glad då jag skriver "gammal kärring". För honom är jag fortfarande ung och sprallig.



 

Dessa rådjur var upplysta en tidig morgon, vid Lötsjön.


 

En skylt som vi såg vid en morgonrunda. Men, vi har inte skickat in någon bild ännu.


 

En humla som bara satt, helt stilla jättelänge på vår balkong. Kanske vill den gå i ide.


 

Även en nyckelpiga besökte vår balkong. Den första nyckelpigan som jag har sett i år. Bilden är tyvärr suddig, men kanske ni kan se prickarna?


I dag fyller en av mina yngre systrar år. Ett stort GRATTIS Gun-Marie.


 

Detta kort fick jag på en födelsedag av henne.  Instämmer till fullo med dessa ord. Jag är så glad att hon finns och vi kan prata om allt möjligt. Hon är den av mina syskon som är närmast mig i ålder också.


Trevlig helg och var rädda om er och varandra.




 
 
Znogge

Znogge

24 oktober 2020 11:25

Även om du inte klippt dig på länge så tycker jag att du har ett vackert hår. Jag har inte heller klippt mig men mitt ser inte lika bra ut. Nu när smittan ökar igen vet jag inte om jag vågar boka en tid.

Grattis till systern din. Så härligt att ni har varandra för det betyder mycket.

Kram och god lördag!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

24 oktober 2020 19:30

Tack, men nu är det så långt så det blir ofta hästsvans och det är lite jobbigt att hålla ordning på håret.
Jag håller med dig. Jag vet inte om jag vågar, men till slut blir jag väl tvungen.

Ja, det är så fint att ha syskon som man har en fin kontakt med.
Tack detsamma till dig. Kram!

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

24 oktober 2020 11:45

trevligt med annan post, fin i håret, jag har också blivit tunnhårig.... lyssnade inte heller min mor, barnen vet oftast bäst själva.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

24 oktober 2020 19:32

Det är roligt som omväxling att få vykort.
Vi tror att vi vet bäst själva, som unga och kanske inte alltid följer våra föräldrars råd.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

24 oktober 2020 12:57

Så vackert hår du har!Tjockt och med så fin färg! Och vågor i håret! Wow! Önskar mig en syster, Här alltid gjort, men får vara nöjd med min åtta år yngre bror. Det där med gammal kärring....jag har väl kallat mig tant i femton år...vet inte vilket uttryck som är värst...Kram på dej, häftiga tjej!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

24 oktober 2020 19:35

Tack så mycket. Nog är det tjockt alltid utom upptill och jag fäller en hel del hår så det blir färre och färre hårstrån.
Ja, det är trevligt med syskon och systrar har jag haft 4 st. Mina föräldrar fick 5 flickor och 5 pojkar.
Tant eller kärring, ja du Anna-Lena, jag vet inte heller.
Tack och detsamma till dig.

 
Ingrid

Ingrid

24 oktober 2020 13:03

Så vackert ditt hår är. Jag håller med din mamma, det vore ju synd att klippa det, men jag förstår att det är jobbigt att hålla det i ordning.
Jag har två systrar och har en speciell kontakt med en av dem. Jag är väldigt glad att jag har henne.
Grattis till din syster!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

24 oktober 2020 19:39

Ingrid, tack så mycket. Ja, min mamma ville att jag skulle ha långt hår, det var liksom det man skulle ha på den tiden jag var ung.
Det är jobbigt att hålla det i ordning, kan ju inte gå ut med utslaget hår i min ålder.
Så fint att du har fin kontakt med din syster. Det blir kanske ofta så att man har mer kontakt med vissa syskon, och mindre med andra.
Tack å hennes vägnar. Kram till dig Ingrid.
(Min syster har Ingrid som andranamn).

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

24 oktober 2020 15:06

Jag tycker du har så fint hår! Bra och billigt med långt hår. Jag har inte varit hos en frissa på ca 20, tror jag.
De rådjuren gillar jag!
Trevlig helg!

http://lenaiwales.wordpress.com

wiolettan

24 oktober 2020 19:41

Tack Lena. Ja, jag håller med dig för det är dyrt att gå och klippa sig cirka var tredje månad eller så. De pengarna kan jag nu spara till något annat.
20 år, det var en lång tid, då är du van och trivs i långt hår.
Visst lyser de fint dessa djur. Tack detsamma till dig.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

24 oktober 2020 17:46

Vilket vackert hår du har!
Härliga bilder. Ser prickarna på nyckelpigan. Rådjuren speglas fint i vattnet där.
Så fint och ha ett varmt systerskap som det fina kortet visar på. Trevlig lördagskväll och god söndag!
Så roligt när du kommer med ett inlägg :-)
Kram

http://blandar.bloggo.nu

wiolettan

24 oktober 2020 19:44

Tack för det.
Blev så ledsen då jag såg bilden och märkte att prickarna på nyckelpigan nästan inte syntes. Ändå tog jag flera bilder.
Kommunen har belysning på rådjuren under den mörka tiden.
Ja, det är så trevligt att ha fin kontakt med syskonen.
Det blir inte ofta som jag skriver nu, ryggen vill inte som jag vill.
Tack och detsamma önskar jag dig, Tove.

 
geddfish

geddfish

24 oktober 2020 19:38

Du har ett mycket vackert hår!
Jag klippte mig i slutet på juni och har klippt mig igen två ggr. Under speciella förhållanden.
Härliga bilder och grattis till din syster! Jag har inga biologiska syskon. Har en fosterbror som jag fått kontakt med på äldre dar.
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

24 oktober 2020 19:48

Tack Gerd!
"Under speciella förhållanden", då känns det i alla fall säkert. Men jag skulle inte känna mig säker hos min frissa, men jag vet ju inte hur hon har ordnat det egentligen, kanske borde kolla.
Tack och ett speciellt tack från min syster. Just det, kommer ihåg att du är ensambarn, så att säga. Fint att du har fått kontakt med din fosterbror. Kram!

 
Primrose

Primrose

24 oktober 2020 19:59

Visst är det kallt och blött !
Vilket tjockt hår du har. Jag ville gärna ha långt hår när jag var barn, men mamma sa nej, men till axlarna fick jag ha! Ditt hår måste vara av väldigt bra kvallitè om det kunde bli så långt!,-) Jag klipper mig själv, har gjort det sen min frissa slutade för omk 4-5 år sen.
Bra att ni ser varann som unga, det gör vi också, ser oss som unga! ,-))
Humlan tror jag vill övernatta eller snarare övervintra i en vrå hos er ,-)
Inte många nyckelpigor har jag sett, men några, men det var i somras!
Fin dikt om en syster. Härligt måste det vara med syskon och den som nu fyller att ha sån nära fin kontakt!
Ha en härlig Söndag! Varm Kram Primrose ,-)
Fina rådjur vid lötsjön ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

25 oktober 2020 09:30

Ja, det har regnat en del och det kanske behövs, men det blir allt lite jobbigare att gå ut.
Ja, det är tjockt men har varit mycket tjockare då jag var ung.
Du ville ha långt hår och jag ville ha kort, så olika det kan vara.
Mitt hår har varit tjockt och hårstråna är tjocka också var det en frissa som sa. Inte tagel, men det är svårt att få ordning på det ibland.
Bra att kunna klippa sig själv, det blir ju så mycket billigare också och att byta frissa kan vara som att byta tandläkare eller doktor.
Vi är båda två barnsliga till sättet så det är bra, behöver inte göra bort mig jämt.
Jaha, så kan det vara. Den kanske hittade någon vrå bakom alla blomkrukorna.
Jag saknar nyckelpigan, den är en fin liten sak med sina prickar, som knappast syns då den flyger.
Det är fint med nära kontakt med syskon.
Rådjuren lyser upp vid sjön. Det finns "äkta" rådjur också, men flera år sedan jag såg dom.
Tack detsamma till dig Primrose. Kram!

 
Ditte

Ditte

24 oktober 2020 20:15

Så fint att ni tar er ut en stund varje dag.Ja, när det fungerar och du är i form för en runda.
Alltid trevligt att gå med. Vad gäller foton så kanske ni kan skicka in några. Vet ju att ni har många fina att bidra med.
Stort grattis till din syster. Förstår att ni står varandra nära och texten på det fina kortet säger ju så mycket.
Ler när jag lästa om att du klippte av ditt hår. Men du, en "gammal kärring " är du inte och kommer aldrig att bli.
Önskar dig en fin helg.
Stor kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

25 oktober 2020 09:36

Det känns nästan som ett måste att gå ut en stund före frukost. Sedan får vi se vad dagen bjuder på.
Det skulle vara någon bild ifrån Lötsjön eller Golfängarna, men jag tror knappast att jag gör det. Bilderna är inte så bra.
Tack! Vi syskon har en bra relation och det blir kanske ofta så då man är många och har vuxit upp, så som vi har gjort.
Jodu, jag var lite motsträvig och olydig där och gjorde min mamma ledsen.
Min Mysing tycker inte heller att jag är en gammal kärring. Han säger att jag inte har rynkor varken på händerna eller i ansiktet plus att jag är barnslig förstås.
Men åren går och sätter sina spår.
Tack detsamma Ditte. Kram!

 
Preciosa

Preciosa

24 oktober 2020 20:44

Hej Wiolettan!
Fantastiskt hår du har! När (vi) ja jag skriver vi...var unga så hade vi en riktig kalufs...Nu är det tunnare mest uppe på hjässan. Trist. Däremot klippte min dotter av mitt nu när jag tyckte det blev för jobbigt. I Spanien har min kära frissa munskydd och visir och bara en i salongen. Spritat händer vid ingång. Kände mig trygg. Har dom inte det här? Dåligt i så fall.
Härligt att du har din syster, betyder mycket.
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

25 oktober 2020 09:40

Hej Preciosa!
Tack snälla. Det är synd och tråkigt att håret blir tunnare och besvärligare att göra något åt. Men, det är så´nt vi får ta.
Bra att din dotter kunde klippa dig.
Det verkar ju säkert med en frissa med visir och munskydd och inga som väntar. Plasthandskar har hon väl också?
Jadu, jag har inte varit inne i en salong sedan i november förra året, så jag har ingen aning, kanske det är olika.
Ja, det är så härligt. Är tacksam. Kram!

 
Amisa

Amisa

24 oktober 2020 21:10

Vilket fantastiskt hårsvall du har, nästan så som unga flickor brukar ha!

Vilket fint kort din syster skrivit till dig! Skönt att ha en så nära och fin relation att ni kan prata om det mesta.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

wiolettan

25 oktober 2020 09:44

Tack det var vänligt sagt.

Ja, det är ett fint kort med många sanningar som stämmer in på oss. Det är alltid trevligt att prata och ventilera saker och ting med syskon, känner ju varandra sedan barnsben, kan man ju säga. Än om vi bor många mil ifrån varandra, så vi inte kan träffas så ofta, och allra helst nu. Men det finns telefon.

 
Gunnel

Gunnel

25 oktober 2020 11:15

Så tjockt och vackert hår du har. Det är annat än mitt tunna, babymjuka som inte går att forma till någon frisyr över huvud taget. Så vacker vers det var på kortet från din syster. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

25 oktober 2020 21:27

Tack Gunnel. Det är olika med oss människor och jag tror att vi var och en kanske är lite osäkra och tycker att andra har bättre och starkare eller tjockare hår. Men det kan vara så att det är vackert på olika sätt, antingen det är tunt eller tjockt.

Ja, jag tycker mycket om dom raderna. Kram!

 
gun

gun

25 oktober 2020 18:47

Vilket tjockt hår du har....så bra att ni försöker att ta er ut varje dag för en promenad men tänk på Corona som ökar nu igen.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

wiolettan

25 oktober 2020 21:29

Ja, det har alltid varit väldigt tjockt och med tjocka hårstrån, men nu börjar det att tunnas ut.
Ja, det känns bra att få ny frisk luft i lungorna.
Vi håller avstånd till andra och är mycket försiktiga. Kram till dig Gun.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

26 oktober 2020 08:38

Hej du!
Då tar jag ett worddokument till hjälp. Får se om det går bättre.
Först har jag sett och läst ditt inlägg. Du är fin i långt hår. Min kära moster har sagt samma sak till mig. Att hon inte haft så långt hår sedan hon var en ung flicka. I förra veckan var hon hos sin frisörska. Förra gången var i början av februari.
Mysigt att läsa om din vänskap med din syster som är närmast dig i ålder. Hoppas ni får ha varandra i många år till.
Kram Tävlings-Bosse
Ps. Skicka in bild.

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

27 oktober 2020 11:04

Hej Bosse!
Det gick ju riktigt bra. Precis som jag brukar göra då jag vill skriva en kommentar som blir lite längre.
Tack, det var snällt sagt, men det är jobbigt och besvärligt.
Så din moster har varit och klippt sig. Undrar om inte jag måste göra det också, rätt så snart. Ett år sedan sist, ungefär.
Alla vi syskon har en fin kontakt, vissa pratar man mer med och andra mindre. Är så glad och tacksam att dom finns.
Det ska bli spännande med tävlingarna, hoppas att jag kan vara med varje gång, men det får gå det också. Kram!

 
Anneli

Anneli

26 oktober 2020 16:29

Oj vilket långt fint hår du har,, du ska absolut inte klippa av det.. Jag önskar att jag kunde ha mitt långa hår som jag hade innan, men men,, jag får köra kort nu..
Hoppas att det är bra med er,, ni får vara rädda om er. Massor med kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

wiolettan

27 oktober 2020 11:06

Tack, ja det har blivit långt nu och svårt att hantera. Jag kan ju inte gå ut på stan med långt hår utan måste då sätta upp det på något sätt eller ha hästsvans.
Hoppas att det är bra med dig också och du måste vara rädd om dig.
Vi mår rätt bra och mysingen klarar av det mesta av det praktiska. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards