Direktlänk till inlägg 2 november 2020

Promenad.

Av wiolettan - 2 november 2020 08:05


I morse var det svårt att vandra ut. Vinden tog i och det kändes tungt att gå. Småduggade gjorde det också.


Tacka vet jag igår. Då var det ett underbart vandrautemorgonpromenadväder.  Vi gick ut i tidiga ottan och då var det mörkt.


 

Tulegatan ner. Endast gatubelysningen var uppe och så vi då.


 

Här går vi Ursvksvägen fram.


 

Fläckvis är det mycket med löv på trottoarerna. Kan vara halt och slirigt, har vi blivit varse



 

Till och med på vissa bilar har det kommit löv.


 

Efter ett bra tag kom vi då till Sundbybergs begravningsplats och minneslunden.


 

Det var otroligt många ljus utsatta. Men det var också många som hade blåst ut.


 

Här har det bildats ett hjärta. Kan ni se det? Till höger kan man urskilja ett hjärta till.



 

Vi gick också till Mysingens föräldrars och farföräldras grav.  Samt hans farmors syster.  Sammantaget har vi pyntat på fyra gravar. Men, det gjorde vi flera dagar innan allhelgonahelgen för att slippa trängsel och köer.



 

Här är vi på väg hem, förbi Lötsjön. I verkligheten var det så vackert.


 

Mörkret fanns fortfarande, men det började att ljusna.



 

Här är vi på vår gata och då var det ljust och gatubelysningen var släckt. Solen har ännu inte kommit fram, men bakom alla moln finns den.


Jag tror på Gud, på samma sätt

som jag tror på den uppåtgående solen.

Inte för att jag ser den,

utan för att jag genom den kan se allt annat.



 
 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

2 november 2020 10:08

vi har haft två fina soliga höstdagar i helgen, +11°C, fikat vid havet, nu går jag ut lite senare när solen har vaknat.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

2 november 2020 11:08

Så härligt det låter. Detta med att fika vid havet.
Det är nyttigt att vara ute i solljus, så det gör du rätt i.

 
Primrose

Primrose

2 november 2020 10:47

Fina slutord!
Härliga bilder på er morgonpromenad ,-)
Det ser mysigt ut, och hösten är ovanligt vacker!
Löv på marken kan vara hala om de är lite våta, men prassliga löv, det är mysigt. Vi har också gjort fint på kyrkogården på vår grav med våra släktingar, tur att vi gjorde det förra helgen och tände ljus redan då, för nu väntar vi på covid test idag vi mår inte bra. Så vi tände ljus på balkongen. Men fint på graven är det ju.
Minneslunden är otroligt vacker ,med alla fina ljusen på din bild!
Jag ser hjärtan ,-)
Ha det så fint!
Varm Kram från mig , Primrose,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

2 november 2020 11:15

Det var skönt i går att vandra ut så tidigt, inga människor ute och nästan ingen trafik. Det var ju mörkt förstås, men annars så skulle vi ju inte kunna se alla de vackra ljusen i minneslunden, på samma sätt.
Du är precis som vi, detta med prassliga löv, jag tycker det känns som om man vore barn på nytt och få springa kring i löven.
Vi har varit till 4 gravar och tänt ljus men före allhelgonahelgen, för att slippa trängsel.
Hoppas verkligen att covid testet är bra. Jobbigt detta att vänta på svar och inte veta. Förstår att ni är oroliga och känner ni er dessutom inte bra, så förstår jag att det är dubbelt jobbigt.
Tänker på er och hoppas att provet är OK.
Det är så många ljus där på minneslunden, går inte att fota alla på samma bild.
Sköt om dig.
Kramar till dig.

 
wiper

wiper

2 november 2020 13:35

Vi har 14 grader varmt nu och väldigt tryckande men det både duggregnar och blåser rejält. Inget vinterväder i sikte

Vad förståndiga ni var som gick till kyrkogården flera dagar i förväg. Det var fullt dit vi skulle på lördagen så vi fick vända. Härliga bilder.

Ha nu en fin början på veckan
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

2 november 2020 21:33

Ja tänk, 14 plusgrader i november, lite ovanligt kan jag tycka.
Den hårda blåsten gör det lite besvärligt.
Kanske kommer det en vinter i december och januari.
Ja, vi ville undvika att träffa många människor och med parkering och så kan det bli jobbigt i storstadsområden.
Tack och detsamma önskar jag dig Malin. Kram!

 
Znogge

Znogge

2 november 2020 15:38

Vilken härlig morgonpromenad det blev för er del. Här har vi ösregn just nu men hela 16 grader så det är väldigt milt.

Kram och god måndag!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

2 november 2020 21:34

Den var skön fast det var mörkt.
Idag däremot har det varit hård blåst och regn, inget bra promenadväder.
16 plusgrader, det var inte dåligt i november.
Tack och detsamma till dig. Kram!

 
Tove Olberg

Tove Olberg

2 november 2020 16:37

ja, nu har det blåst mycket i flera dagar. Vilket fint område ni bor i. Vackra bilder där från kyrkogården, jag ser hjärtat. Det gör gott :-)
Var rädd om dig!
Kram

http://blandar.bloggo.nu

wiolettan

2 november 2020 21:39

Denna blåst som har varit idag är jobbig. Svårt att gå, men höststormar brukar ju komma varje år.
Det är ett bra område här, där vi bor. Lugnt, för det mesta. Minus är att de bygger och håller på och gräver upp stup i kvarten, då är det inte lugnt.
Ja, det är många som hade varit och satt blommor och tänt ljus vid gravarna.
Tack, detsamma, var rädd om dig. Kram!

 
Anna-Lena

Anna-Lena

2 november 2020 17:47

Nu fick jag ju följa med på din promenad. Uppskattar dina bilder också, ska du veta. Modigt av er att gå ut på morgonen i mörker och på slipper underlag. Här regnar och blåser det också. Gillar den väderleken ibland. Kram!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

2 november 2020 21:41

Så trevligt att du var med.
Jag har inte någon bra kamera som kan ta bilder i mörker, men jag försökte.
Vi ville så gärna gå tidigt och se alla de vackra ljusen.
Om det regnar är det förrädiskt att gå på blöta löv. Kram!

 
Ingen bild

Lotta

2 november 2020 21:34

Ibland är världen mycket liten. Vi bor några kvarter från varandra 😀😀😀
Jag bor precis ovanför Hemköp 🌷

wiolettan

2 november 2020 21:44

Men så trevligt.
Då kanske vi har setts utan att veta om det. Roligt att tänka på.
Till Hemköp brukar vi gå och handla ibland, men tidigt på morgonen, då det är lugnt där.
Roligt att du tittar in på min blogg.

 
Anki

Anki

3 november 2020 08:07

En fin promenad och fina bilder! Vi har klarat oss från busvädret - inte något ruskväder här, igår +17 grader och varken blåst eller regn!
Önskar dig en fin tisdag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

4 november 2020 17:10

Det var en härlig promenad i tidiga ottan.
Många har haft det riktigt besvärligt med översvämningar.
Vi har haft stark blåst, svårt att tag sig fram ibland.
Tack och trevlig kväll önskar jag dig. Kram!

 
agnees@outlook.com

agnees@outlook.com

3 november 2020 18:30

Hej Wiolettan!
Tack för att jag fick se Minneslunden! Så vackert!!
Vet knappt vad det är för väder, ingen utsikt alls :)
I dag hade iaf fågelbärsträdet som nästan växer in på balkongen tappat sina knallgula blad. Nästan alla...Lyste upp innan :)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

4 november 2020 17:17

Hej Agnees!
Det var verkligen vackert och stämningsfullt där vid Minneslunden med alla tända ljus och alla fina blommor.
Hur länge ska de egentligen hålla på med reparationerna där omkring dig?
Det var väl vid senaste starka blåsten som bladen trillade ner, kan jag tänka mig. Kram.

 
Amisa

Amisa

3 november 2020 22:35

Så fint det är på kyrkogårdarna så här runt Allahelgonahelgen!


Önskar er en fortsatt bra vecka!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

wiolettan

4 november 2020 17:24

Håller med dig Amisa!
Det lyste upp så vackert i mörkret, med alla ljusen. Många har också lagt kransar eller en blomma, så fint.
Tack och detsamma önskar vi dig.

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

4 november 2020 14:32

Så fint vid kyrkogården. Saknade att kunna gå till mina föräldrars gravar.
Var försiktig när du går bland de våta löven, det kan vara snorhalt, upptäckte jag idag då jag höll på att dratta på ändan på min promenad.
Ta det försiktigt!

http://lenaiwales.wordpress.com

wiolettan

4 november 2020 17:27

Det var fint där, innan gryningen hade börjat på riktigt.
Förstår att det känns, och det är samma med mig. Mina föräldrars grav finns i Ångermanland.
Ja, det har vi upptäckt. De våta löven är mycket förrädiska.
Så skönt att det gick bra för dig så att du inte ramlade.
Tack och detsamma till dig.

 
Ditte

Ditte

4 november 2020 22:54

Så duktiga ni är att komma ut på morgonen. Och stort tack för den fina promenaden. Så vackert i den arla morgonstunden. Väldigt fint på kyrkogården också. Tog mig inte till Solna kyrkogård och mina föräldrars grav eftersom jag måste åka kommunalt och vill inte det när många är ute. Men jag hade ju kunnat sätta klockan och gett mig av i arla morgonstund. Nu tände jag ljus hemma men var vid graven förra veckan.
Många tankar och varm kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

5 november 2020 09:24

Vi är morgonpigga båda två och det hjälper till för att vi ska komma iväg tidigt. Färre med folk ute då och det känns ju säkrare i dessa pandemitider.
Trevligt att du ville gå med oss och i verkliga livet njuta av den ljuva morgonen.
Nej, jag förstår att det känns inte bra att åka buss och kanske trängas. Bra att du är försiktig.
Det är likadant med tunnelbanan här, den blåa linjen, ofta mycket med människor, har jag hört.
Tack, detsamma Ditte. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards