Direktlänk till inlägg 19 november 2020

Upprymdhet, är känslan...

Av wiolettan - 19 november 2020 07:16


… som jag känner.


Att det känns så bra beror på min rädsla eller försiktighet att träffa andra människor i dessa pandemi tider, och nu har jag varit tvungen till detta ett antal gånger. Det har ju då varit svårt skydda sig. Men, nu är det avklarat.


Det brukar ju heta ”dubbel glädje”, men detta är fyrdubbel.


För det första.


Jag är klar hos tandläkaren och har klarat av alla besöken. Inga svimningsanfall och inga panikattacker. Det är betalt och klart och endast ett återbesök i december är inplanerat för att kolla upp att allt är Ok och om det inte är det, så ska det åtgärdas och gå på samma ”räkning”. Det har inte varit några i väntrummet, de få minuter som jag har varit där.


För det andra.


Vi har tagit influensasprutan. Där var det ju många personer,  men inkubationstiden är över och allt har gått bra. Jag har i ett annat inlägg berättat om, som jag uppfattade det, kaoset.


För det tredje.


Har varit på kontroll hos min hjärtläkare på Sveavägen i Stockholm. Vi funderade hur vi skulle åka dit och kom till den slutsatsen att buss till Odenplan och gå därifrån var det bästa, för att undvika så många personer som möjligt. På bussen tog vi på oss munskydd, för säkerhetsskull. Dit gick det bra, på hemvägen var det fullt i bussen. På tunnelbanan har det säkert varit ännu flera. Hoppas att vi inte har blivit smittade.


För det fjärde.


Så har jag varit och tagit en mängd prover. 4 rör tog dom så nu ska det väl visa om jag är friskare än frisk. I väntrummet, som var stort, satt det endast 2 personer och jag fick komma in snabbt.


Alltså, jag har varit ute i vimlet, så illa tvungen. I dessa tider kan jag mer än vanligt längta till att bo på landet. Men, nu bor jag här och försöker göra det bästa av situationen. Vara ute i friska luften, inte träffa andra personer och undvika närkontakter.


Strax frukost och sedan måste vi iväg. Var rädda om er och varandra.


 

En aktuell bön.



 

Här framsidan av skylten, där katten hänger. En del av min stora kattsamlingen syns till vänster.




 
 
Gunnel

Gunnel

19 november 2020 09:40

Så bra att tandläkarbesöken är avklarade. Jag försöker också undvika att träffa andra så mycket det bara går, och jag är glad att jag har skogen så nära inpå där vi kan promenera. Så roligt att du samlar på katter! Det gjorde båda mina döttrar också, men nu är deras kattsamlingar nerpackade. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

20 november 2020 09:05

Det känns otroligt skönt. Jag slipper denna oroande gnagning inombords.
Förstår att du njuter av skogspromenader. Det är skönt, ren luft och ingen trängsel, vad jag kan förstå.
Jag har samlat på prydnadskatter i många år, men nu har jag fullt, blir ändå glad om jag får någon till present.
Synd att packa ner fina kattsamlingar. Kram.

 
Ingrid

Ingrid

19 november 2020 09:54

Så bra att tandläkarbesök och andra undersökningar är avklarade. Visst är det märkligt att man kan känna rena euforin bara av att komma ut och möta andra människor. Jag har en bekant som ibland tar sin bil och kör till något varuhus och sitter där på parkeringsplatsen och tittar på andra. Hon kan sitta där en hel timme ibland och sen åker hon hem igen. Det är en underlig tid vi lever i.
Ha det så gott och hoppas att proverna visar att du kommer att hänga med många år till.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

20 november 2020 09:08

Otroligt skönt. Jag hade gruvat mig och undrat länge hur jag skulle göra. Pandemin spetsade ju till det hela.
Jag förstår din bekant. Tror att det är många som känner likadant, allt har blivit så annorlunda och konstigt.
Tack så mycket Ingrid. Det hoppas jag också, verkligen. Det är alltid spännande med dessa provtagningar. Antingen ska det vara en till ny tablett eller någon kanske ska bytas ut.
Undrar ibland hur många tabletter man tål att äta varje dag. Kram!

 
Amisa

Amisa

19 november 2020 10:29

Vad skönt att allt jobbigt ni är färdiggjort, stor fanfar för dig!

Nu får du koppla av och vara ifred.


Ta hand om dig, fina Wiolettan!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

wiolettan

20 november 2020 09:10

Härligt och jätteskönt är passande ord.
Tack så mycket Amisa.

Känns bra att få vara i lugn och ro efter allt. Detta med pandemin gör ju resor så osäkra också.
Tack och det samma till dig.

 
Geddfish

Geddfish

19 november 2020 12:45

Gratulerar till alla avklarade besök och det fyrdubbelt då!
Måste kännas skönt att ha övervunnit allt detta.
Önskar er ett gott veckoslut med skön avkoppling.
Varm kram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

20 november 2020 09:12

Tackar fyrdubbelt.
Det var gruvsamt och känns mycket skönt att detta nu ligger bakom mig. Tandläkarskräcken gick att bemästra, lite i alla fall.

Tack och detsamma till dig Gerd. Kram!

 
Ditte

Ditte

19 november 2020 16:08

Vad skönt att "allt" gått så bra. Förstår verkligen din upprymdhet! Tillvaron är ju spm den är men fint att glädja sig åt saker är det. Och att tänka positivt.
Många tankar till dig och fortsätt att vara försiktig.
Stor kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

20 november 2020 09:19

Det körde ihop sig denna gång, med många besök och eftersom vi måste vara försiktiga ute bland människor så blev det extra jobbigt med planeringen. Tandläkaren, till honom fick jag gå 7 gånger.
Vi måste ta till oss allt positivt som vi kan, livet är kort, gäller att göra det bästa av de år vi får.
Tack och detsamma Ditte. Kram!

 
Lena

Lena

19 november 2020 16:13

Hej kära wiolettan, jag kände plötsligt att jag måste in här hos dig och se efter hur du har det. Jag blir så glad att det verkar bra! Jag har som vanligt haft mycket annat och varit osynlig, men tänker på dig då och då. Tack för att du var inne och kollade läget hos mig för ett tag sedan /din internetsläkting

http://Degislivet.bloggplatsen.se

wiolettan

20 november 2020 09:24

Så roligt att se dig här, det var länge sedan. Jag har saknat dig och går in många gånger varje vecka och kollar hos dig för att se hur du har det.
"Kanske har Lena gjort någon uppdatering".
Förstår att du har mycket omkring dig, med jobbet och flickorna, ja allt som livet består av i vardagen. Tiden går ju så fort också. Tänker ofta på dig.

 
Anki

Anki

19 november 2020 18:50

Härligt att allt det jobbiga med tandläkaren och annat är avklarat!
Tänk att du samlar på katter! Kul!
Var rädd om dig och ha det gott
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

20 november 2020 09:27

Det tog sin tid och var lite bökigt, men mycket beroende på pandemin. Nu är dessa besök avklarade och allt gick bra, är så tacksam för det.
Jag har under mina får fått en hel del katter till min samling, den ena sötare än den andre.
Roligt.
Tack och detsamma till dig Anki. Kram!

 
Anna-Lena

Anna-Lena

19 november 2020 19:01

Så härligt att allt avlöpte så smidigt och utan att komma nära andra. Då håller vi tummarna för att proverna är bra...eller du har kanske redan fått svar. Kram!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

20 november 2020 09:29

Verkligen. Det var lite nervöst ibland, men jag hoppas att vi inte har blivit smittade. Vi kunde knappast ha gjord det annorlunda och varit mer försiktiga.
Nej, jag har inte fått några svar ännu, men det borde väl vara klart snart, vad jag kan förstå. Kram!

 
Preciosa

Preciosa

19 november 2020 20:43

Hej Wiolettan!
Så bra att du fått allt gjort! Beundransvärt. Jag har allt det där kvar...Jag behöver ju skjuts också. Jaja när jag får tandvärk så är det bara att ta sig dit...Jag har ju min i Torre :-)Finns ju här också...Tuletorget i värsta fall.
Kram P ♥♥














http://http;//www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

20 november 2020 09:34

Hej Preciosa!
Tack ska du ha. Beundransvärt, det var ett fint ord, det tar jag till mig.
Hoppas att det går bra för dig också. Pandemin gör ju att man drar sig för att vara ute bland folk och då blir det allt lite svårare att komma sig för.
Tuletorget, till de tandläkarna har du ju nära. Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

20 november 2020 11:40

Skönt att höra att allt gått så bra, att vara UTE är inte så farligt om man inte precis knuffas, men så gör ju ingen idag, kul katter, han en fin dag!

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

20 november 2020 17:33

Det är så skönt att alla dessa besök är över, för denna gång.
Nej, vi var försiktiga, värst var det i den fulla bussen, där kommer man inte undan.
Älskar min lilla kattsamling.
Tack och trevlig kväll önskar jag dig.

 
wiper

wiper

20 november 2020 13:03

Bra gjort av dig att klara av detta med tandläkarbesöken trots tandläkarskräck. Du har vunnit mot dina rädslor och det är berömdvärt. Jag har svårt för att åka in i en magnetröntgen och kommer inte över den rädslan så dom får söva mig om jag skall in där nån gång. Det beror på att jag blev instängd i mörkret som sommarbarn

Bra att du är klar med influensasprutan också. Tyvärr så kan jag inte ta den för jag blir sjuk av den och sen jag slutade så har jag inte haft en enda förkylning på 3,5 år.

Vilken rysare det var när du skulle till hjärtläkaren. Att åka kommunalt nu är svårt. Ja du ibland måste man ut i vimlet. Bra jobbat av dig och du var så noga så jag tror verkligen att du klarat dig

Ha en fin fredag och helg
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

20 november 2020 17:56

Tack Malin.
Det är enormt skönt att besöken är över för denna gång. Det blev ju många tandläkare sittningar, men det gick. Jag stålsatte mig verkligen och försökte att tänka på att en timme, eller vad det blir, går fort, kan inte hålla på halva dagen i alla fall.
Magnetröntgen har jag inte blivit "utsatt" för, men min förra man fick gå igenom det och han var vettskrämd och vägrade. Han hade fått en stroke så de ville absolut kontrollera huvudet och jag lyckades övertala honom och sa att jag sitter här hela tiden.
Jobbigt för dig om du måste genomgå det.
Skönt att du har sluppit förkylningar.
Ja, inte var det trevligt att åka med denna buss, men jag hoppas och tror att munskydden kunde göra nytta om det behövdes.

Tack och hoppas att du får en finfin helg.
Kram!

 
Tove Olberg

Tove Olberg

20 november 2020 14:29

Hej å hå kattsamlaren där :-)Så bra det kan gå, euforin och fyrdubbla glädjen känner jag med dig så den delar vi på! Ett ljus i mörkret och fullt förtåeligt. Första tiden i våras handlade jag on line, det var så mycket smitta här i området jag bor. När det lättade på trycket började åter handla själv igen. En fröjd att gå runt i affären och det var bra med avstånd och tydliga markering och fin personal som sa till när det behövdes.
Nu har jag influensavaccin och mammografi framför mig.
Ha en fin helg!
Varm kram

Här haf jag

http://blandar.bloggo.nu

wiolettan

20 november 2020 18:01

Hej Tove!
Vet inte, men jag kanske är barnslig och otroligt rädd och feg av mig, men jag känner mig väldigt lättad och glad att detta är över, för denna gång.
Vi får göra så gott vi kan.
Det är många som handlar on line, men Mysingen han handlar åt oss, tidiga mornar då inte många är där.
Många affärer har ju gjort bra med markeringar och det är bra.
Lycka till med influensavaccinet och även mammografin, den senare blir jag inte kallad till längre, är för gammal.
Tack och jag önskar dig detsamma. Kram!

 
Augusta

Augusta

21 november 2020 03:01

Men grattis, att du har avverkat tandläkarbesöken som du gruvade dig så inför. Ja, det var mycket du har varit tvungen att ge dig ut i vimlet. Vi får hoppas att viruset försvinner snart så vi kan leva som vanligt igen.
Ha en trevlig lördag båda två. Pst, vilken fin kattsamling du har :D
Kram

http://https://nouw.com/gulahuset

wiolettan

21 november 2020 09:30

Tack så mycket. Ja, du vet ju hur jag oroade mig och var rädd.
Det var inte trevligt att vara ute bland folk, som vi var tvungna till, men vi försökte hålla avstånd så gott det gick.
Förhoppningsvis så kommer det ett vaccin som är bra som vi kan ta.
Tack Amanda och vi önskar dig också en trevlig helg.
Jag ska fota samlingen en dag så att du kan få se dom alla. Kram.

 
Augusta

Augusta

21 november 2020 03:03

Det blir alltid fel på min webbadress, :D Hoppas denna är rätt nu

http://nouw.com/gulahuset

 
wiolettan

wiolettan

21 november 2020 09:34

Hej igen Augusta.
Det händer flera, än dig, detta med webbadressen, kanske är ni för snabba i fingrarna. Vissa har fel adress varje gång, så jag kan inte "återkoppla" utan får söka mig fram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

21 november 2020 11:15

Vissa saker är bara så sköna att få avklarade så jag förstår din lättnad!

Kram och god lördag!

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

21 november 2020 16:40

Ja, och till dom hör tandläkarbesök och läkarbesök, bland annat. Men det är bra att tillgången finns.
Tack och detsamma till dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

22 november 2020 12:18

Oh, vad härligt att ha allt detta avklarat!
Skön söndag!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

23 november 2020 16:50

Jag kände en stor lättnad då jag var klar med detta som jag hade oroat mig för.
Trevlig vecka, Lena.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

23 november 2020 20:03

Så fin kattsamling ,-)
Skönt att tandläkaren gick bra! Så skönt att du klarade av det, bra gjort! -))
Att allt annat gick bra håller jag tummen för och hoppas innerligt!
Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

24 november 2020 09:46

Tack, kanske ska jag fota alla någon dag.
Det känns fint, har bara ett återbesök för att se att allt är OK, nästa vecka.
Läkaren har skrivit ut en mängd nya mediciner, har jag sett på nätet, så allt är som vanligt.
Tack detsamma till dig. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards