Alla inlägg den 8 januari 2021

Av wiolettan - 8 januari 2021 09:03


Nu har vi fått lite kyligare väder och även lite snö har dalat ner.


 

Från vårt vardagsrumsfönster kan vi se att det har snöat.


 

Inte så mycket, men det lyser vitt och fint ner mot Tornparken.


 

Barnen har roat sig, men jag vet inte riktigt hur de har lyckats åstadkomma denna fina snögubbe.


I morse var det endast på nollan, men det var lite småhalt, inte sandat och ostadig är bara förnamnet på hur jag kände mig. Men, vi var ute en stund och fick lite ny syre i lungorna.


Ett nytt år har börjat, har varat en hel vecka redan. Några nyårslöften har jag inte givit mig själv, men jag har börjat det nya året med TV-gympa. Jag har två gamla band där jag har spelat in gymnastiksprogram, för äldre personer, spelade in det på 1990-talet så nu kan det vara dags att sätta fart. Det låter hurtigt men ni skulle se mig då jag försöker släpa mig fram och göra dessa rörelser. Det sägs att trägen vinner. Jaja, är inte så säker på det, men jag ska nu under det nya året försöka att följa rörelseprogrammet och så gott som jag förmår, "skutta" till musiken.


Vill delge er några tankar som ”det nya året” tänker.


Jag är det nya året.  


Jag är en blank, oförstörd sida i din Livets bok. Jag är din nästa möjlighet i konsten att leva.

Jag är ditt tillfälle att praktisera vad du har lärt dig om livet under de senaste tolv månaderna.


Allt du sökte utan att finna, finns dolt i mig och väntar på att du ska leta efter det med större beslutsamhet.

Allt det du försökte göra utan att lyckas, är mitt, att ge dig när du har färre motstridiga önskemål.

Allt du drömde om men inte vågade göra, allt du hoppades på men inte nådde, all tro du önskade att du hade men inte riktigt kände, allt detta slumrar lätt i mig och väntar bara på att väckas av din vilja.


Jag är din chans att förnya ditt förbund med Honom som säger: ”Se, jag gör allting nytt.”

Jag är det nya året.


En gammal psalm skulle jag vilja sjunga för er:


För det år vi nu fått börja, jag åt Gud mig anförtror.

Som en fader vill han sörja, för sitt folk i huldhet stor.

Han som föder varje sparv. Glömmer ej sitt barn, sitt arv.

 

Vad som timligt är skall fara, Herrens godhet icke så.

Evigt skall Hans trohet vara. Evigt skall Hans ord bestå.

Vad som viker, vad som far. Gud förbliver den Han var.

 

Jag vill börja, jag vill sluta i min Faders dyra namn.

Högsta lyckan jag kan njuta, är att vila i Hans famn.

Har jag funnit fäste där, trygg i liv och död jag är.

 

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards