Alla inlägg den 28 januari 2021

Av wiolettan - 28 januari 2021 09:14


...kan jag nu njuta av på bild varje dag. Jag har vunnit en almanacka, där det finns många naturvyer ifrån Wales och även sevärda byggnader. Naturmänniska som jag är, så är det fint att få se, att det finns så mycket vackert. Tänk om min dröm går i uppfyllelse att få se allt detta i verkligheten.


 

Jag hade turen att vinna på en dragning som Lena i Wales hade på sin läsvärda blogg. Brevet kom igår och jag blev så glad. Tack snälla Lena.


 

Idag ska det bli snöoväder här i östra Svealand, om inte oväder, så mycket med snö enligt prognoserna. Skönt att inte vara tvungen att gå ut.


Vi tog en liten promenad i morse, det kändes välbehövligt. Minus 6 grader och fläckvis kändes det halt. Min Mysing halkade till flera gånger men som tur var så höll jag i honom. Inte för att jag tror att jag skulle kunna hjälpa honom, men han ramlade inte. Annars tycker jag att kommunen är bra på att sanda i år, känns bra. Har läst i närtidningen att de inte vill ha några brutna armar och ben som måste åka in till akuten. Ja, inte bara armar och  ben utan hela personen måste då in för behandling och det är rätt fullt och ansträngt på våra sjukhus.


 

Eventuellt skulle det kunna komma cirka 20 cm snö idag. Vi har ju en del snö redan, så det känns lite överflödigt.

Denna bild tog jag häromdagen.


 

Översnöad, nästan, redan i förrgår.


 

Någon har gjort en söt liten snökatt.


 

Nja, det kanske är en snöråtta.


Var rädda om er och varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards