Alla inlägg den 10 februari 2021

Av wiolettan - 10 februari 2021 09:10


I går blev det ingen ute promenad för mig, men i morse så tog jag igen det.


Minus 14 grader, men eftersom det inte blåste så kändes det inte så bitande kallt. Vi gick inte så långt. Ner till brevlådan och lade på ett brev med korsordslösningar. Vi får se om vi vinner. Förra veckan fick både Mysingen och jag lotter. Båda hade vi vunnit på korsord. Jag fick två lotter och Mysingen tre. Om det blev någon vinst? Nix, nitar alla fem. Nu har vi två Trisslotter som vi ska skrapa idag. En liten högtidsstund. Än om det sällan blir några pengar, så är det allt lite spännande ändå.


 

Sedan vi hade lagt på brevet i morse så fortsatte vi til Sturegatan. Där låg dessa granar kvar. En hög med kasserade julgranar har legat där, i drygt en månad. Förut om åren har det varit en uppsamlingsplats just här för använda granar. En bil kom och hämtade upp dom och de maldes sönder. Folk fick en viss dag i veckan, en viss tid lämna sina julgranar. Men, tydligen inte i år.



 

Tänk att det mitt i centrala Sundbyberg, kan finnas en villa. Annars är det ju mest flerfamiljshus, höghus och liknande i stan.



 

Brant backe, men bra plogat och sandat så jag kom upp.


 

Istappar, från taket på prästgården.


Jag kommer ihåg då jag var liten, så roligt det var då det hade bildats stora istappar och vi barn bröt av isen och hade en stund en god slickepinne. Som jag har sagt många gånger. Förr i tiden, var det helt andra nöjen för barn och ungdomar, än de som bjuds ut nu.



 

Denna dörr fångade mitt intresse. Stod bara där utan något stöd av karmar eller väggar. En man står bredvid, vet inte vad han håller på med. Vågade inte kolla.



    

Ett hjärta måste också få vara med idag. Den som har ritat detta har gjort en liten gumma till höger. Ja, jag vet inte, men det såg lite roligt ut. Någon med kärlek och fantasi.


Lyckan är lik en parfym.

Vi kan inte stänka den på en annan,

utan att ett par droppar faller på oss själva.


Var rädda om er och varandra.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards