Alla inlägg den 13 februari 2021

Av wiolettan - 13 februari 2021 08:45


Räkna inte åren, men räkna

välsignelsens mängd.

Räkna inte åren, men

löftena Herren dig gav.

Räkna inte åren, men räkna

med ledning och råd.

 

Dagarna och åren går fort och det är knappt jag hinner med. Är så tacksam att jag får vara så pass frisk, fast jag är så sjuk. Kan man säga så? Nej, jag brukar inte tänka så utan är glad åt varje dag som jag får här på jorden.


Tänkte på något som Alf Svensson sa, som jag hörde på TV för flera år sedan. Han sa ungefär så här:


”Många säger att dom längtar så till sitt himmelska hem, himlen, men jag är glad så länge jag får vara kvar här på jorden. Himlen finns kvar, men det är intressant och spännande att leva, så jag vill vara kvar så länge som jag får”.


Jag är benägen att hålla med honom.


I morse gick jag inte med Mysingen då han tog en morgonpromenad inkl. handlade lite matvaror. Kände att det var bäst att ta det lugnt.




 

I går vid vår morgonrunda såg vi dessa duktiga och modiga män. Jag skulle inte vilja byta med dom. Skotta ned snö, många våningar upp och på denna lilla avsats.



 

Detta tyckte jag var mysigt. Vid Tulegatan har traktorkillarna kört upp snö och då har barnen passat på och gjort denna fina snögrotta. Jag tror det var 5 eller 6 ut- och ingångar.


 

Skatorna har också byggt. Jag tycker att de är otroliga byggmästare som sliter för att samla pinnar och grenar.


 

Fick också se denna uppmaning på vår runda. Om jag inte minns fel så fanns den vid en blomsteraffär.


Låt hjärtat va me´

glöm för all del

inte de.




 

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards