Alla inlägg den 24 mars 2021

Av wiolettan - 24 mars 2021 08:34


Mitt i veckan, onsdag, lillördag eller piglördag som dagen kallades förr beroende på att det oftast var den dagen som pigor, eller tjänstefolk var lediga.


För oss är onsdag ingen speciell dag, kanske idag då eftersom Mysingen ska till en läkare. Det är ju lite ovanligt och speciellt, det brukar ju vara jag som besöker doktorer i den här familjen.


Idag annars, en mulen och grå dag och vi kunde ta en liten kort runda, känns bra. Igår tog vi en längre runda och det kändes ännu bättre. Vi gick faktiskt runt Lötsjön. Vad säger ni om det? Nja, ni vet ju inte hur långt eller kort den sträckan är men om jag säger att stegmätaren, efter den rundan, visade på cirka 5.500 steg och det tog 1 timma och 20 minuter ungefär. Då förstår ni hur sakta jag går, men jag går, utom då jag står och vilar mig. Passade också på att ta några bilder om ni vill följa med.


 

Svanen vände ryggen till. Det blev nästan 2 svanar. Skuggan i vattnet blev nummer två.



 

Här syns den bättre.


 

På vissa ställen börjar det bli riktigt isfritt på sjön. Det syns där i bakgrunden.


 

Här är det fortfarande mycket med is, men doppingarna har  hittat öppet vatten.



 


 

Här är det bara is och två mystiska skuggfigurer. Ser nästan ut som om det är snö, men det är sjön med is på.



 

Canadagässen vandrar på isen, kanske söker de sig till vatten.


 

En skylt som det står Bonusfamiljen på. Skulle tro att det ska bli inspelning här vad det lider. Jag har inte läst om det men annars skulle det väl inte sättas ut någon hänvisning.



 

Gröna stugan. De har öppet och man kan sitta ute under tak och fika. Eller grilla som ni kan se här, på eldstaden.



 

Nu har vi kommit till Ursviksvägen och detta är ett kapell som Mysingens farfar har byggt, eller, han var byggmästare och var så att säga "bas för bygget". Mysingens farfar har byggt många hus här i Sundbyberg. Mest då flerfamiljshus.




 

Ifrån Ursviksvägen kommer vi upp till Tulegatan och då har vi gått runt. Här är en  bild med den kyrkan i bakgrunden, eller toppen på den, där Mysingen och jag gifte oss för 11 år sedan. Oj så fort tiden går. Tyvärr kan vi inte fira på sedvanligt sätt, men vi får se nästa vecka om vi kan göra något speciellt.


Lord Byron har sagt:

Kärlek är som mässling, ju senare

i livet den kommer, dess värre.


En sak som jag tror att Mysingen har lärt sig under dessa år är:


Att träta med en kvinna är som att

försöka läsa en tidning i storm.


Det finns ett Mexikanskt ordspråk som lyder:


Först i äktenskapet visar det sig, om en

kvinna är en orkidé eller en kaktus.


Var rädda om er och varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards