Alla inlägg den 1 april 2021

Av wiolettan - 1 april 2021 08:29


Vart vinden blåser, märks bättre på ett

grässtrå, än på en mäktig ek.




Då jag tittade ut i morse och såg att bilarna på parkeringen hade gula lappar på sig, blev jag helt bestört. Har nästan alla fått parkeringsböter inatt?  Vet att vi hade betalt vår boendeparkering häromdagen och såg till min glädje att det inte var någon lapp på vår vindruta.




 

Då vi kom ut och gick andra gator runt där vi bor, såg vi att det var många som även här hade blivit lappade.


   

Vi tittade närmare på en av lapparna. Blev både lättade och full i skratt. 1:a April. Undrar hur alla bilister reagerade som fick se detta på morgonen? Vi som inte blev drabbade tyckte i alla fall att det var ett roligt aprilskämt.



 

Någon hade gjort påskfint på balkongen.


 

Här ser ni oss på vår vandring. Ja, ni ser i alla fall en del av oss. Det syns att jag inte har klippt håret på länge.



  

Efter det att jag hade duschat tog Mysingen en bild av mig och mitt långa hår. Jag har inte varit till en frisörska sedan över ett år tillbaka. Det känns lite märkligt och jag kanske är för ängslig och överförsiktig. Men jag tänker att det jag kan göra för att hålla mig frisk, det ska jag göra. Alltså, träffa så få människor som möjligt.



   


För oss blir det en annorlunda påsk och det kan jag tänka mig att det blir för många av oss.  Förr om åren brukar vi ha några här på påskmat och det har varit olika genom åren som gått. Men jag tror inte att det har hänt att det bara har varit vi två. Det går bra, vi har köpt lite påskmat och fortsätter och håller oss själva i karantän.


Glad Påsk vill jag önska er, alla mina bloggvänner. Är så glad att ni finns här. Var rädda om er och varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards