Direktlänk till inlägg 27 december 2021

God fortsättning!

Av wiolettan - 27 december 2021 07:51


Vi har precis till jul fått lite snö, några centimeter bara, men det är vitt och fint på marken. Eftersom det är så pass kallt så är det inte halt ute och det gläder mig mycket. Ja, jag har ju inte varit ute idag, men det är troligtvis samma väglag som igår, torrt och fint.


Min Mysing har bilat iväg till Solna för att lämna igen EKG mätaren som han har haft på sig i tre dygn. Det ska bli spännande sedan att höra vad läkaren säger om resultatet. Under tiden som han hade mätaren på sig så hoppade hjärtat över slag ibland och rusade även upp till närmare 170 slag i minuten, så vi får höra utlåtandet sedan.


Annars, jo tack vi mår bra. Är lite yr, men troligtvis är blodtrycket för lågt. I går ramlade jag på golvet, det snurrade till, tror jag. Det svåraste är att stiga upp igen, ingen ork i armar och ben tydligen.


Igår morse då vi tog vår morgonrunda var det lugnt och folktomt ute, fast klockan var efter sju. Men så kom det en ensam man gående emot oss och jag såg att han tittade så forskande på oss så jag var beredd på att han skulle stoppa oss. Visst, det stämde. Han hade gått vilse, visste inte var han var och hur han skulle komma rätt. Hade varit hos en kompis någonstans i Solna och skulle hem, någonstans i Bromma. Ja, jag säger då det, stackaren. Han var påverkad av något, det märkte vi och det var minus 6 grader ute. Han sa att han hade gått i över 2 timmar.


Men, vilken artig och trevlig ung man, mycket sympatisk. Vi visade honom hur han skulle gå vidare, så han vände och följde med oss en bit. Han hade ringt och ringt, men ingen taxi fick han tag i. Förhoppningsvis så gick det bra sedan, måste tro på det.



 

Jultomtarna har det trevligt och är lekfulla så här efter julen.



 

Bokmärkesängel.


 

Mysingen på väg.


 

Inte mycket med snö ute, men ett tunt fint lager.


 


Var rädda om er och varandra.


Ernest Hemingway har sagt:


Lycka! Å, det är mycket enkelt.

Det är bara god hälsa och dåligt minne.


 
 
Geddfish

Geddfish

27 december 2021 11:47

Så roligt att höra från dig! God fortsättning säger jag från mig. Jodå, här ligger ett tunt vitt täcke, som det ska vara när det är jul.
Det är jobbigt att gå i snön.
Så fina änglar och tomtar, mysigt, jag du har också en Mysing, härligt!
Varm kram från mig, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

27 december 2021 16:46

Tack Gerd. Detsamma önskar vi till dig.
Det var faktiskt fint att det kom snö precis på julaftonens natt, så på morgonen då jag vaknade var det vitt och fint ute.
Men klart är att det är jobbigare att gå i snö. Jag är tacksam att det inte är halt här.
Ja, jag har ju det, han är bra att ha.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

27 december 2021 13:57

Det är inte mycket snö här heller, men tillräckligt för att det ska kännas som en vit jul i alla fall.
Så bra för den där mannen att han träffade på er som var vänliga och hjälpte honom tillrätta.
Ha en god fortsättning!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

27 december 2021 16:49

Tunt lager är bättre än ingenting, tänkte jag då jag såg att det hade kommit lite nysnö på natten.
Jag tyckte så synd om mannen, såg vilsen ut, men trevlig var han. Hoppas att han hittade hem.
Tack Ingrid! Detsamma önskar jag dig.
Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

27 december 2021 20:06

Kallt och halt här, en får vara försiktig, tråkigt om du blir snurrig, min mor fick minska lite på medicinen. Bra att ni kunde hjälpa mannen, ha det bra.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

27 december 2021 21:18

Halka, det är inte så lätt att bemästra, tycker jag. Då känner jag mig utsatt.
Länge sedan jag kollade det, så kanske är det dags.
Ja, mannen blev glad och tackade så många gånger.
Tack och detsamma önskar jag dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

28 december 2021 11:33

God fortsättning önskar jag dig och Mysingen och hoppas ni haft det bra. Men inte alls bra att du ramlar. Var försiktig, nog så viktigt. Hoppas också att Mysingens läkarutlåtande blir ok och att han kan få hjälp.
Inte halt här heller men man får ändå se både upp och ner. Försöker komma ut en runda varje dag och det är stärkande för ryggen.
Fint att ni kunde hjälpa ynglingen till rätta. Godhet föder godhet.
Varm kram!

http://https://dittemitti.se

wiolettan

28 december 2021 19:49

Tack och detsamma önskar vi dig och din man.
Vi har haft det bra, tagit det lugnt och det känns bra så.
Att jag ramlade var oturligt men jag är så glad att jag inte gjorde mig illa utan att det gick bra. Måste vara lit försiktig.
Vi hoppas att få ett bra besked angående testet, nu är ju början gjord i alla fall.
Skönt så länge som halkan håller sig borta, såg att den kommer nu de närmsta dagarna, mer eller mindre.
Hoppas att du inte har allt för ont av din rygg, att röra på sig, i den mån man kan, är toppenbra och nyttigt.
Så är det. Killen blev glad och tacksam.
Kram!

 
znogge

znogge

28 december 2021 12:44

Vilken otur att du trillade. Olyckan är snabbt framme om man har otur. Du får vara rädd om dig. Skönt att Mysingen är undersökt. Hoppas att han får god hjälp mot sina besvär.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

28 december 2021 19:51

Det var lite slarvigt och obetänksamt av mig. Jag vet att jag blir snurrig och då ska jag inte vända på mig snabbt. Men skönt att jag inte slog mig utan att allt gick bra.
Vi får hoppas att läkaren kan hjälpa honom med rätt medicin.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

29 december 2021 11:16

EKG i tre dygn. Då borde det finnas mycket material att granska. Jag hade bara på det i 24 timmar. Hoppas han får god hjälp. Likaså du. För lågt kan också ställa till problem.
Lekfulla tomtar låter mysigt. Vad fin utsikt ni har det från er balkong.
Önskar dig en fin avslutning på 2021.
Kram från ett vitt Visby

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

1 januari 2022 10:13

Jag har också haft EKG apparat för att kolla hjärtat flera gånger, men alltid i endast ett dygn. Så tre dygn, lite ovanligt kan jag tänka.
Det skulle vara skönt om han fick någon hjälp för hjärtrusningarna, de är tröttande.
Det är så nära till parken här och det är skönt att det inte är bebyggt överallt.
Tack så mycket Bosse, detsamma och Gott Nytt År.
Kram!

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

29 december 2021 16:18

Hoppas det gick bra för Mysingen.
Vilken tur att det gick bra med ditt fall, fast skrämmande är det.
Ta det varligt.
Gott nytt år!

http://lenaiwales.wordpress.com

wiolettan

1 januari 2022 10:15

Vi har inte fått svar ännu, men hoppas att han får hjälp.
Ja, det är så lätt att bryta något då man ramlar, är också skörare som äldre, är tacksam att allt gick bra.
Tack så mycket.
Gott Nytt År Lena.

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

29 december 2021 23:01

Min balans är också dålig. Brukade använda käpp, men har nu börjat använda min "walker" både inom- och utomhus. Känns säkert. Jag har bara haft ett "rammel"; landade pladask på ändan. Inga brytningar. Tur nog var min dotterdotter här och kunde hjälpa mej upp, för jag kunde inte själv. Det är kymigt, när man inte kan göra sånt som man brukade kunna göra. Inget gnäll - jag har det bra och ingen värk. Hoppas ni båda håller er vertikala och friska. GOTT NYTT ÅR! Kram!

wiolettan

1 januari 2022 10:20

Så bra att du har så bra hjälp då du går ut och vandrar, ja även inomhus är de till mycken hjälp. Vi har två rullatorer här hemma och de har vi använt vid behov, men mest då ryggen har krånglat.
Så bra att du inte bröt något du då ramlade, det är så lätt hänt.
Precis, detta med att komma upp. Jag kan inte det själv heller, om det inte finns något i närheten som jag kan ha som stöd att dra mig upp.
Att slippa värk är verkligen bra, det tar annars ner humöret en hel del.
Tack så mycket Ruth.
GOtt Nytt År tillönskar vi dig. Kram!

 
Augusta

Augusta

31 december 2021 01:37

Fina bilder på julen och Mysingen :D
Idag tyckte jag det var både spårigt, halt och samtidigt slaskigt ute. Så du får se upp då du går ute, du och Mysingen.
Årets näst sista dag och nu då jag skriver denna kommentar är det årets sista dag. Året 2021 är snart historia. Bra eller dåligt år, ja det kan vara delade meningar.
Gott Nytt År till er båda. Hoppas 2022 blir ett toppen år för er, mig och alla andra.
Kram

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

1 januari 2022 10:26

Ibland är det verkligen ett lurigt väglag och lite farligt. Igår var en sådan morgon, usch så halt det var men som tur var så gick det bra och vi kom hem helskinnade. Hörde på radion att det var många halkolyckor i norra delen av vårt län.
2021 har för oss varit ett lugnt år på många sätt, men en del saker och händelser går inte att göra något åt.
Tack så mycket Augusta. Vi önskar dig också ett Gott Nytt År, 2022.
Kram!

 
Göran

Göran

31 december 2021 10:05

Här har det inte gjorts så mycket till julpyntande. Vi är också två vuxna men ingen av oss bryr oss så mycket om det där med tomtar och julkrubbor och annat. Visst tycker jag att är fint när det väl är upplockat men jag saknar det inte om jag inte tar fram det heller. Idag ska jag göra en smörgåstårta till nyårsmiddagen. Huvudsakligen bestående av rester från julen plus lite annat som fanns i frysen. Känns bra att ta vara på vad jag kan o slippa slänga mat. Önskar dig en trevlig dag, kväll o natt. Och förstås ett Gott nytt år!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

wiolettan

1 januari 2022 10:30

Vi pyntade lite som vanligt, men inte i två rum, de fick vara som vanligt. Det kändes bra också och julen kom och gick ändå.
Mycket är gammal vana och jag tycker mycket om en del av våra julsaker, som kyrkan och julkrubban, gamla kära saker.
Smörgåstårta, så gott det låter. Bra att ta till vara på rester. Slänga mat, nej det gör inte vi, det är dålig planering.
Tack så mycket Göran.
Önskar dig ett Gott Nytt År.

 
Preciosa

Preciosa

31 december 2021 10:33

Hej Wiolettan!
Hoppas allt är bra nu! Halka...vågar jag inte gå i.
Gott Nytt År från mig!
Hoppas inte det smäller för mycket!
ram P ♥♥!

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
wiolettan

wiolettan

1 januari 2022 10:35

Nej, att gå ut nu kan vara lite lömskt, i alla fall tidiga mornar. Svarthalkan är lurig och då är det lätt att trilla omkull.
Det small en hel del i natt. De sista hörde jag vid två-tiden. Tornparken är populär sådana kvällar.
Tack och jag önskar dig också ett Gott Nytt År.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards