Alla inlägg den 1 januari 2022

Av wiolettan - 1 januari 2022 09:24


Så härligt! Ett nytt år har börjat och vi får vara med.


 



 

Det var en hel del raketer som avfyrades ifrån Tornparken vid midnatt, hörde jag där jag låg i min säng och lyssnade på radion. Denna lyste upp himlen tidigare på kvällen. Förstår inte hur folk har råd med detta slöseri. Tusentals kronor upp i rök. Jo visst, det är vackert, men de behöver inte hålla på i flera timmar.


Vi tog en kort promenad i morse och det var någon minusgrad och blåste kallt. Vägen framför oss här, var hal, men Mysingen hade broddar på sig och efter Tulegatan var det fint.


Annat var det i går då vi tog en runda. Mysingen halkade till två gånger och höll på att ramla, men jag höll i båda gångerna. Han hade dagen innan halkat och ramlat omkull då han var på väg till affären.  Men då var inte jag med. Som tur var så slog han sig inte, skönt.



 

Vår julgran fick komma fram i år också.


 

Liksom julkyrkan.


 

En del av de julkort som vi fått. Jag älskar att få julkort i dessa tekniska tider då det är lite "annars" att inte hålla på med appar och mappar, facebook och instragram. Jag har även fått julkort ifrån några av mina bloggvänner. Tack så mycket. De gläder mig.


Så vill jag tacka er alla som  läser min blogg, för året som gått. Att ni har funnits här och orkat läsa mina tankar, det både förvånar och gläder mig.  Era kommentarer värmer mer än vad ni kan ana.


Vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och Guds rika välsignelse.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards