Alla inlägg den 7 januari 2022

Av wiolettan - 7 januari 2022 09:10


Nu har vi fått vinter igen, kyla och snö. Jag kan inte säga att jag har något emot det, tvärtom. Ren, klar, frisk luft och är det inte halt så är det jättemysigt att vandra ut tidiga mornar och njuta av lugnet. Undrar om jag inte skulle bo någonstans i Norrland, kanske jag passar bättre där.


 

Fast, jag får ju se många vackra hjärtan då jag går ut här. I Norrlands skogarna finns det inte mycket av den varan, men å andra sidan så finns det där en storslagen natur.



  

Vi gick över Tornparken.


 

Inte en människa vid lekparken.


  

Men här såg vi spår av mänskligt liv. Visst ser snögubben stor och fin ut?


 

Men den var jätteliten. Någon hade gjort en fin liten snögubbe ovanpå en soptunna.



Vi mötte en av våra grannar och stannade och pratade en stund. Hon, inklusive hennes familj, 4 st hade legat i Corona nu efter helgerna. De är vaccinerade och trodde att det var därför som de fick en lindrig variant.


Jag har inte berört detta med Covid-19 så mycket i mina inlägg, vad jag kommer ihåg, men nu tycker jag att det börjar bli besvärligt. Många som jag känner har blivit sjuka, till och med avlidit och denna nya sort, omicron, verkar vara mycket smittsam.


Min Mysings ena dotter skulle ha hälsat på oss i förrgår men ringde återbud, hade fått Corona. Jag känner många som har blivit sjuka i denna pandemi och jag är mycket tacksam att Mysingen och jag har klarat oss. Vi har gjort vissa begränsningar, mest jag då, som att undvika platser med mycket folk, jag går inte in i affärer så ofta, Mysingen handlar och då på tider då det är lugnt. Det som vi har saknat mest är de resor som vi brukar göra, ibland korta och ibland lite längre resor. Vi har endast varit på två resor under denna tvåårs period, vad jag kommer ihåg.


Vad jag kan förstå så kommer detta viruset stanna kvar, ett bra tag, kanske förändras och gå fram och tillbaka, men vi får kanske räkna med att det inte blir så lätt att utrota.  Så länge som många inte är vaccinerade, många resor fram och tillbaka och besöker platser där det finns mer smitta så är det svårt att stoppa eländet.



 

På den Almanackan som jag fick av min ena syster då jag fyllde år, står det ovanstående för denna dag.



Du kan tvivla på att stjärnor är eldar.

Du kan tvivla på att solen rör sig.

Du kan tvivla på att sanningen är lögn.

Men tvivla aldrig på kärleken.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards