Direktlänk till inlägg 28 mars 2023

En hjärtevarm dag i kärlekens tecken.

Av wiolettan - 28 mars 2023 10:19


I går var det en dag som gick i firandets tecken. Jag och Mysingen har varit gifta i 13 år. Som ni vet så tycker vi att så fort det finns något att fira så gäller det att passa på. Lite guldkant på tillvaron kan aldrig skada.


Dagen började med en sovmorgon. Jodå, vi sov också. Men ni som känner oss vet att för oss gäller det upp i ottan för en morgonpromenad, men inte igår. Då vi kände oss mogna steg vi upp och bland det första jag såg var ett brev till mig.


   

Måste ju vara till mig.


 

Jo, ingen tvekan, det är till mig. Ett hjärta, det första denna dag.



 

Inuti, ännu ett hjärta, eller det var två faktiskt. En fin dikt till mig, hade Mysingen också skrivit.



Det var ett busväder ute, hård blåst och snö som dalade ner. Men jag hade beställt tid hos min hårfrisörska, så det var bara att ge oss ut. Som tur var så märkte vi inte av så mycket av halkan. Men, lite jobbigt var det att ta sig fram. Idag verkar det vara ännu värre. En gul varning är utfärdad i Stockholms området, från igår mitt på dagen till cirka klockan 17 i eftermiddag.  Så ta det lugnt ni som måste ut.


Mysingen följde med mig till salongen och kom sedan och hämtade mig då jag var klar. Är så tacksam för det. Annars måste jag nog ha fått ta taxi och det är ju inte billigt. Dom pengarna kan man ha till något mycket trevligare.



 

Det var precis vad vi gjorde sedan på eftermiddagen. Använde pengarna till något trevligt. Vi vandrade iväg till en liten restaurang vid Tuletorget, inte långt att gå men det var förutsättningen för att vi skulle kunna göra ett restaurang besök, att det låg nära. På grund av mig och på grund av vädret.



 

Det var lugnt och skönt, rent och fint.



 

Jag gillade de tallriksunderlägg som de hade. Det blev så att säga, lite guldkant på tillvaron igen.


 

Maten var mycket god och vi var hungriga så vi åt med god aptit.


 

Sedan började flera hjärtan att dyka upp. Då jag skulle ta sista tuggan så såg jag att den hade bildat ett hjärta. Vad är oddsen för det? Jag lovar, jag har själv inte medvetet gjort så att detta som liknar ett hjärta, bildades.



 

Servitrisen gav Mysingen en kopp kaffe och vad låg där? Jo, två hjärtan.


 

Servett med hjärtan på. Ja, jag säger då det.



En poet, född i Tyskland i slutet av 1700-talet, Friedrich Rûckert lär ha sagt:

I samma utsträckning

som du vill ha,

måste du ge.

Vill du ha ett helt hjärta,

så ge ett helt liv.

 
 
Znogge

Znogge

28 mars 2023 11:56

Ett stort grattis till er båda så här en dag för sent! Vilken fin och kärleksfull dikt från Mysingen din <3 Klart att man ska fira det som firas kan och ni gjorde något gott och bra av er dag.
Vår äldsta dotter är född fredagen den 13:e så datumet kan ha något gott med sig.

Kram och god tisdag!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

30 mars 2023 08:17

Tack så mycket.
Han är bra på att skriva kärleksdikter Mysingen, och de är så trevligt att få.
Vi hade en trevlig dag, så som vi ville, ändå fast vi inte reste iväg någonstans.
En lyckodag för med det datumet, helt klart.
Tack och kram tillbaka.

 
Anna-Lena

Anna-Lena" title="http://blogspot.com]Anna-Lena" target="_blank">blogspot.com]Anna-Lena

28 mars 2023 14:06

Så vackert! Vilken gudomlig make du har! Klart att ducser hjärtan överallt! Kram

http://femfemman. blogspot.com

wiolettan

30 mars 2023 08:18

Han är snäll och vi har roligt tillsammans, så gott vi orkar och kan.
Hjärtan var det många denna fina dag.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

28 mars 2023 15:18

Stort grattis i efterskott på bröllopsdagen!
Det låter som om ni hade en riktigt fin dag.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

30 mars 2023 08:18

Tack så mycket Ingrid.
Helt rätt, vi hade en finfin dag, lugn och lite extra guldkant.
Kram!

 
wiper

wiper

28 mars 2023 16:22

Grattis till er båda på Bröllopsdagen! Du har så rätt i att man skall fira när det händer bra saker för det behöver man. Vilken härlig överraskning du fick av din man och så kärleksfullt skrivet

Vad bra tänkt att gå på restaurang och bara fira och njuta av maten och miljön. Det gjorde ni rätt i. Ja du oddsen är inte stora på att man kan få se ett hjärta från biffen så du är förföljd av hjärtan och det är inte det sämsta utan tvärtom.

Så passande till kaffet med pepparkakor och även dom fina servetterna

Gillar även dikten som passar så bra in

Stor varm kram till er båda

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

30 mars 2023 08:24

Tack så mycket Malin. Det är lite mysigt att få fira något, att göra något som är lite annorlunda, om än aldrig så lite. Behövs inte så mycket för att det ska kännas festligt. Det blir som man gör det.
Mysingen är duktig på att skriva dikter och det är trevligt att få en kärleksdikt så där.

Ja, det var en bra idé, vi gör det så sällan numera och då blir det lite extra. Vi pratade om att detta kunde vi ju göra om utan att det är någon speciell dag också. Inte så dyrt var det heller så då kan man kosta på sig det en helt vanlig dag. Slippa matlagning och disk, så skönt.
Den dagen var verkligen en hjärtlig dag, många hjärtan dök upp, mer eller mindre likt ett hjärta. Det var roligt.

Tack snälla Malin och kram från oss båda.

 
Göran

Göran

29 mars 2023 11:44

Stort grattis i efterskott till er båda! Har alltid tyckt att det är så fint när människor hittar kärlek senare i livet än i tjugoårsåldern. Och dessutom vågar bejaka den! Det ger liksom lite hopp om att det kanske inte är helt för sent för mig heller. Hoppas att ni får många fler lyckliga år tillsammans! Men....för säkerhets skull - fortsätt att fira varje bröllopsdag som om det vore den sista!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

wiolettan

30 mars 2023 08:29

Tack så mycket Göran.
Det känns fint att vi har funnit varandra. Jag var 69 år då vi gifte oss och Mysingen 68, fast då hade vi sällskapat i 4 år innan dess.
Klart att det finns hopp för dig också. Det gäller att vara öppen för de tillfällen som dyker upp. Du som kan göra så god mat, det kan du fresta med till en början.
Det ska vi göra. Ta tillvara på de år vi får på bästa sätt.

 
Lena i Wales och lite överallt

Lena i Wales och lite överallt

29 mars 2023 11:55

Grattis i efterskott till er båda!
Så fint firande det blev.
Sköt om er!

http://lenaiwales.wordpress.com

wiolettan

30 mars 2023 08:30

Tack Lena!
Det blev lugnt och härligt och vi njöt.
Tack och hoppas att du också får ha det bra.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

29 mars 2023 15:26

Så mysigt! 💕 Grattis!

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

30 mars 2023 08:31

Tack så mycket.
Det var mysigt med Mysingen.

 
Ingen bild

Tove

29 mars 2023 17:33

Tårarna trillar och jag blir varm och glad för er två! Ett härligt inlägg 💖💖
Det er så yndigt at fölges ad for to som gjerne vill sammen väre!
Blandad danska och norska - men det handlar om eer, yndigt är vacker, fint och härligt.
Varm kram till er båda två!

 
wiolettan

wiolettan

30 mars 2023 08:37

Det var verkligen en härlig dag och det känns helt rätt att fira lite extra fast det inte var något jämt datum.
Tack Tove för dina fina ord.
Vi tycker om att vara tillsammans och trivs bra ihop.
Tack och kramar från oss två till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

30 mars 2023 11:05

I efterskott: Hjärtligt grattis på er dag! 💖
Han är då så fiffig och kärleksfull, din Mysing! Så härligt att se er lycka och alla hjärtan överallt.
Varm kram, Gerd
💖🌹💕

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

30 mars 2023 11:12

Mysingen är fiffig och hittar på sådant som kan glädja, det är trevligt.
Tack så mycket Gerd!
Hjärtan kom det många och lyste upp dagen och det gladde oss båda.
Tack Gerd och kram tillbaka.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
oneinamillion

oneinamillion

30 mars 2023 16:02

Men åh vilken underbar kärlek. Stort Grattis till den
Varm kram

http://www.sarplaninac.bloggplatsen.se

wiolettan

31 mars 2023 09:07

Det är så fint att vi har varandra.
Tack så mycket.
Kram till dig.

 
Augusta

Augusta

31 mars 2023 07:48

Grattis! Så trevligt ni hade det. Restaurangen ser trevlig ut, god mat och massor av hjärtan :D Alltså, en toppendag.
Svar: Kvinnan som orsakade min rulltrappsflygning, ville helt klart inte vara med och betala räkningarna. Jag har ingen olycksfallförsäkring. Första räkningen har jag fått, till Akuten 400 kr. Fler kommer.
Kram till er och ha det bra :D

http://nouw.com/gulahuset

 
wiolettan

wiolettan

31 mars 2023 09:12

Trevligt att göra något extra och fira ibland, det känns bra.
Tack så mycket Augusta.
Vi fick god mat och det var en lugn och fin miljö, som vi vill ha det.

Jag förstår att det kunde vara anledningen till hennes beteende, men det är fegt och dåligt, tycker jag. Att inte bry sig mer om en medmänniska. Hon borde ju vilja veta hur det gick för dig sedan om inte annat.
Det är ju pengar som hon borde ha betalt. Du kommer ju också att få räkning från de dagar du var på sjukhuset. Tror 110:-/dag?
Tack så mycket och krya på dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

31 mars 2023 16:52

Stort grattis! Men tyvärr några dagar i efterskott.Vilken trevlig dag ni fick! Och med många hjärtan som kom med som det där lilla extra- Och så fint med de fina korten och den härliga versen Mysingen skrivit. Detta är kärlek.
Varm kram och många tankar.
PS Tänkte på dig och mysingen i onsdags när jag var i Bellmanhuset här på Söder.

http://https://dittemitti.se

wiolettan

1 april 2023 10:07

Tack så mycket Ditte.
Ja, vi fick verkligen en lagom lugn och fin dag och som passade oss perfekt. Hjärtan var med och det kändes bra.
Mysingen är bra på att skriva så dikter för att uppmärksamma något extra, det är mysigt.
Så du kommer ihåg att Mysingen brukar vara guide där på Bellmanshuset. Bra gjort av dig. Det är ett gammalt fint hus.
Tack och detsamma till dig.
Kram!

 
Lena

Lena

31 mars 2023 19:22

GRATTIS fina ni *hjärta* & ååå vilket sött kort & vacker vers *hjärta*
Ja man ska ta vara på livet, det är inget ”genrep” utan här & nu, så *Fånga dagen* är det klokaste :)

Varm kram till er & kärleken *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

1 april 2023 10:12

Det var ett fint och trevligt kort som Mysingen hade skrivit.
Tack så mycket Lena.
Du har så rätt. Livet går inte i repris och vi får försöka att göra det bästa av vårt nuet.
Detsamma till dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards