Alla inlägg den 4 maj 2016

Av wiolettan - 4 maj 2016 08:46


Veckovill, nej dagvill, heter det så? I dag tror jag att det är måndag, konstigt men det är onsdag. Några dagar borta. Visserligen har jag inte gjort något av värde mer än funnits till, men ändå, borde veta bättre.


Min förkylning frodas, men i morse hade jag bara 37.6 i feber så det går framåt. Bara hostan också försvann.


Det är mycket som man inte begriper och det gäller i hög grad hur kroppen beter sig för att visa att den inte mår så bra. 


Hjalmar Söderberg sa:

"Det finns saker, som man måste vara

fackman för att inte förstå".


Förstå det den som kan.


Jag har inte kunnat gå ut på flera dagar så jag har inga nya kort att visa, så jag visar det som jag tog i samband med tävlingen som Bosse roar oss med men som jag inte visade där.


 

Denna sothöna, eller är det en dopping, fick inte vara med för han eller hon var ensam. Hur jag än väntade kom inga flera, inga tvillingar eller nå´t.



 

Tänkte ta med dessa svanar men en långt bort ser nästan inte ut som en svan, där den ligger hopkurad och sover.




 

Jag ville ju ha med 5 st olika sorters vattenfåglar och det var inte lätt. Här till exempel var de alldeles för många, men en tog sats och flög iväg.



 

De andra följde efter så de var inte många kvar. Här verkar det nästan vara 6 st i luften. Men, eftersom det inte var så lätt att se så väntade jag tills de satte sig igen, rätt antal. Ångrade mig många gånger under tiden. Varför tog jag inte något mer stillastående motiv? Blommor eller så?  För nu har våren kommit så också vårblommorna.


Om jag är med på flera tävlingar så ska jag inte göra det så svårt för mig. Gå ut och jaga fåglar så fruktansvärt dumt och onödigt.  Skulle ha tagit fönster eller nå´t som mysingen föreslog. Jag tycker att det är mycket bra att det är tävlingar utomhus. Vi behöver ut och röra på oss och se något nytt, upptäcka världen med nya ögon.




 

Här ser ni den dumma fotografen. Jag hade mössa på mig  så jag tror inte att det berodde på att jag blev kall, att jag blev förkyld, nej, mysingen har smittat mig.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards