Alla inlägg under april 2014

Av wiolettan - 4 april 2014 05:45


Som de bygger här omkring där vi bor.

   

Dessa två höghus ska vara inflyttningsklara detta år. 16 våningar högt. Jag skulle inte tycka om att bo så högt upp. Det påminner mig om en sann historia som en pastor i vår kyrka berättade, handlade om honom själv.


Då pastorn var en liten pojke, tyckte han mycket om att hälsa på hos sin farfar på landet.


 En dag stod den lille pojken med vattenslangen och sprutade på husgrunden.


”Men”, sa farfar, varför vattnar du huset”?


”Jo, för jag vill att det ska växa och bli ett höghus”, fick han till svar.


Han hade väl hört att man måste vattna växter för att de ska växa och bli stora och trodde att det även gällde huset som hans farfar bodde i.



Oj, tiden går, nu ska vi snart iväg på en bilresa någon vecka i Södra Sverige. Min man har planerat resrutten och jag tror att han, som vanligt, har gjort en intressant resa.


Hoppas att ni och vi får en bra vecka, får vara friska och orka med. Tyvärr hinner jag inte in och hälsa på hos er nu, får läsa ifatt mig då jag kommer tillbaka.




Av wiolettan - 2 april 2014 09:00


Aprilväder, verkligen.


I morse var det minus 4 grader, frost på bilrutorna och jag såg lite is på Lötsjön. Nu tre timmar senare har det kommit upp en vacker sol och det är plus en grad. Vårblommor finns det gott om.


Det var så skönt att kunna gå ut i tidiga morgontimman, ja, att kunna gå ut överhuvud taget, det är det inte alla som kan. Vi pratade just om det i morse, mysingen och jag. Så tacksamma vi är att få finnas till få vara friska och slippa ligga någon till last. I vår ålder tänker man mycket på livet och hur det kan bli och inte bli. Vi fick besked i går om att en kusin till min man har fått lämnat jordelivet, flera år yngre än oss. Som vi alla vet finns det otäcka sjukdomar som i en del fall inte kan botas.


I dag är jag också så glad att kunna gå ner till vår SPF lokal och öva lite sång. Det var ett tag sedan sist, men nu känner jag mig OK.


Men oj, tiden går, måste göra mig i ordning. Ha en bra dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards