Direktlänk till inlägg 4 maj 2023

Kärlek, ålder och morgonbilder.

Av wiolettan - 4 maj 2023 08:44


Att älska en människa, innebär

att gå med på att åldras

tillsammans med henne.


Jag tycker att det är så fint, det säger så mycket.



 

Här är vi på väg.


Tänkte på det i morse då jag frågade Mysingen om han kunde gå ut med mig en stund. Han sa ja, visst gjorde han det. Ibland är det kanske inte så lätt för honom, visserligen är han ett år yngre än mig och frisk och kry, men ändå att först kanske gå ut tillsammans med mig så att jag får lite frisk luft och rörelse i benen och sedan så måste han kanske gå och handla eller på något möte, eller kanske alla 3 sakerna samma dag. Eftersom han promenerar till nästan alla sina uppdrag så kan det bli många steg om dagen.


Därför att han älskar mig så går han med på att åldras tillsammans med mig och då får han göra många extra saker, på grund av min oförmåga. Det är kärlek. Jag är så tacksam för det.


En annan sak som jag är tacksam över är, att få se så mycket på våra promenader. Kanske inga märkvärdiga saker, men något att bli glad över, det piggar alltid upp.




 

Blommor till exempel. Det är så fint. Dessa finns vid Tuletorget.


 

Strax ovanför, på slänten, växer det så blått och vackert.


 

Här är det saker som har blivit bortglömda tydligen. Vantar tror jag och ett litet djur.



 

En katt är det. Hoppas att den kom tillrätta och hittade sin ägare.


    

Här nedanför kyrkan kanske ni inte kan se något speciellt. Vägarbetet gäller det inte, för det är inte något speciellt med det i denna lilla stad. Vet inte hur många gator de har grävt upp för tillfället.

Nej, jag tänkte på övergångsmärkerna. Ser ni inte något annorlunda med den ena?



 

Här syns det bättre. Det är en dam som går över. Det är ovanligt. Ja inte att det är en dam som går över vid övergångsställen, men att hon har rätt till det, en egen skylt.



 

En egen skylt har denna skylt också fått.


 

Annorlunda sittplats.




   

Detta är också egendomligt, med öppettiderna. Är det öppet jämt, eller är det aldrig öppet?



 

Också något vackert. Jag blir så glad då jag ser regnbågen på himlen. Det har alltid kännts som lite speciellt.



Jag tror på en Gud som gråter med mig,

när jag gråter och allting är gråt.

En tröstande Gud som kan trösta likt den,

som väntar tills gråten gått åt.



 
 
Znogge

Znogge

4 maj 2023 12:41

"I nöd och lust" lovade men ju varandra en gång och jag är säker på att du hade gjort det samma för Mysingen om rollerna varit ombytta. Det trevliga sällskapet vill man gärna ha.

Så fina bilder från era promenader och nog finns det alltid något att vila ögonen på. Här är den kvinnliga skylten väldigt vanlig och ofta väljer man en av varje vid ett övergångsställe. Jämlikt och bra kanske ;-)

Önskar en fin dag nu!

Kram

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

4 maj 2023 21:15

Så är det och så vill vi det ska vara. Jag tror att vi alla försöker att vara det stöd och den hjälp som våra närmaste behöver.

Det är trevligt att kunna vandra ut och jag tycker att jag upptäcker nya saker titt som tätt.
Skylten med damen har jag endast sett på denna plats, vad jag kommer ihåg i alla fall. Här är det ovanligt.

Tack och hoppas att du har det fint.
Kram!

 
Hannele

Hannele

4 maj 2023 13:34

Visst är det kärlek. Jag följde med maken till busshållplatsen före frukost, blev en liten promenad, mera under dagen. Härliga vårbilder.

http://https://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

4 maj 2023 21:16

Då fick du en promenad och jag förstår att det kändes bra. Sällskap till bussen, det kändes säkert bra för din make också.
Tack Hannele.

 
Gunnel

Gunnel

4 maj 2023 14:07

Så lyckliga ni är som fortfarande har varandra. Kram

http://https://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

wiolettan

4 maj 2023 21:20

Vi är så glada för att vi har varandra. I den här åldern är man tacksam så länge som man får vakna upp till en ny dag.
Tänker på dig. Kram!

 
Geddfish

Geddfish

4 maj 2023 15:21

Det är kärlek, det! Vilken lycka att åldras tillsammans!
STORT.
Varm kram 💖

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

4 maj 2023 21:21

Ja, det är det. Vi är så tacksamma att vi får finnas där för varandra.
Kram!

 
Ditte

Ditte

4 maj 2023 17:21

Vilken fin morgonpromenad! Och jag följde gärna med er. Så där lite bakom för att inte synas.
Just detta att vi åldras kan vi inte påverka men vi kan påverka hur vi förhåller oss till det. En utmaning i sig många gånger. Och visst förändras vi också på olika sätt och även där är pldern inblandad. Fint att ni har varandra och likaså att glädjas åt det en har och ser i det vardagliga.
Många tankar.
Varm kram

http://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

4 maj 2023 21:28

En fin promenad och det känns bra att kunna vandra ut, det behöver vi människor. Frisk luft.
Roligt att du vill följa med, du får gärna gå bredvid också, men inte mellan Mysingen och mig, för jag måste hålla honom i handen.
Nej, det har du rätt i, det kan vi inte påverka utan det gäller att göra så gott vi kan utifrån våra förutsättningar och kanske utmana sig själv, om man känner för det.
Det känns bra att ha Mysingen och jag tror han känner likadant för mig.
Tack Ditte.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

5 maj 2023 11:47

Så fin bild av dig och Mysingen i skyltfönstret ,-) Sånna bilder brukar jag också ta av oss .-))
Mysigt område ni bor i. Bänken var härlig! Och lilla katten måste vara saknad, alltid sorgligt när ett litet gosedjur lämnas kvar, Hoppas ägaren får tillbaka sin katt, det berör alltid mig, Kommer ihåg hur viktigt det var att hjälpa till och hålla rätt på våra barns favoritdjur.
Att ha någon att åldras med är härligt och en gåva.
Fina blommor i de stora blå krukorna på torget. Skönt att kunna gå ut tillsammans och njuta, roligare då.
En trevlig Helg önskar jag er.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

12 maj 2023 09:42

Tack så mycket Primrose. Vi tar ibland bilder av oss för att roa oss själva lite.
Ja, det är ett mysigt område som vi bor i. En liten stad, nära till allt och det finns nästan allt. Våra Grönområden är vi så glada över.
På våra morgonpromenader så kan vi få se mycket med tappade, eller glömda saker, på marken eller på bänkar. Jag skulle ju ha blivit jätteledsen om jag hade tappat en leksak då jag var liten, men nu kanske barnen har så mycket. Annars, hoppas att de hittar varandra.
Kommunen har gjort en hel del fina saker runt om här, det är roligt att se.
Tack och jag hoppas att ni också har det fint.
Kram!

 
Augusta

Augusta

6 maj 2023 13:27

Hej på er, fint kort där genom fönstret. Ja vad fint att Mysingen ställer upp. Men vad säger prästen vid giftemål, i nöd skall man också ställa upp :D
Fina bilder du visar från Sundbyberg. Går aldrig på den sidan av Sundbyberg men det kanske jag skulle göra. Så fint.
Jag har också skrivit om Sundbyberg i mitt senaste inlägg men om Esplanaden och Landsvägen.
Önskar er en trevlig helg!
Kram till er båda

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

12 maj 2023 09:45

Hej Augusta! Tack!
Du har rätt. Vi lovade faktiskt det inför Gud och de närvarande och jag tror att vi båda försöker så gott vi förstår.
Sundbyberg är en liten fin småstad och de har gjort en hel del planteringar nu i vår och sköter om det hela bra.
Esplanaden, där gick vi i morse, men nu har de grävt upp gatan, det har varit en vattenläcka.
Tack och jag hoppas att du har det fint.
Kram!

 
wiper

wiper

9 maj 2023 09:57

Jättefina ord i början och en sån fin spegelbild av er båda. Så känner min man och jag det också. Det är verkligen härligt med promenader och som du säger så ser man så mycket som man annars missar. Jättehärliga bilder på allt ni såg och ni dök ju även på en liten bortglömda saker.

Kul med den annorlunda sittplatsen också ;)

Det var verkligen en märklig butiksskylt ;)

Ha nu en jättefin tisdag i vårens soliga tid

Kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

12 maj 2023 09:49

Snällt sagt av dig Malin. På morgonen då vi går ut så är det för det mesta mycket lugnt och då kan vi njuta av omgivningarna, nästan för oss själva. I alla fall på helgerna. Annars är det en rätt så livlig liten stad.

Det finns en hel del sittplatser runt om i staden och även runt Lötsjön och det kan behövas för att vila lite.
Jag förstod inte riktigt denna skylt. Bara nollor istället för tiden.

Tack och jag hoppas att ni också har fina dagar.
Kram!

 
Lena i Wales och lite överallt

Lena i Wales och lite överallt

11 maj 2023 08:20

Så fint skrivit och så fina bilder.
Gillar bilden av er båda.
Sköt om er!

http://lenaiwales.wordpress.com

wiolettan

12 maj 2023 09:50

På våra promenader kan vi få se många vackra saker och det är trevligt.
Tack Lena, så snällt sagt.
Ha det fint du också.

 
gun

gun

11 maj 2023 13:35

Så fint du har skrivit och fina bilder med.
Äntligen har jag skrivit på bloggen fick lite dåligt samvete när du skrev sist. Tycker bara det är så tråkigt att få lustiga kommentarer som inte är relevanta till inläggen från vem vet jag inte... på engelska är de och jag tänker de ska ledsna när jag plockar bort dem men icke sa nicke!
Kram från ett fint småland
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

12 maj 2023 09:55

Tack så mycket. Det är en vacker årstid nu och det finns mycket att fota.
Så roligt att se dig igen Gun, det var så länge sedan. Jag har undrat. Du fick ju sånt besvär efter covid sprutan om jag minns rätt.
Det är jobbigt med sådana kommentarer, det kan jag väl förstå. Jag har blivit förskonad ifrån det, länge sedan i alla fall.
Ha det fint.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

redovisningskonsulter uppsala

Onsdag 13 mars 21:31

Letar du efter en duktiga redovisningskonsulter i uppsala? Kolla här: redovisningskonsulter uppsala. Få ett gratis prisförslag på hemsidan och välj rätt bokföringsbyrå i stockholm. Du får ett prisförslag snabbt och sänker förhoppningsvis dina kostnader

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards