Alla inlägg under november 2012

Av wiolettan - 26 november 2012 08:37


Regn idag, i alla fall här hos oss. Men ändå, vi vandrade iväg på en runda. Bara en timme idag för mysingen skulle iväg redan vid 8-tiden. Han är med i styrelsen i pensionärsföreningen och de har möte nu på förmiddagen och mysingen skulle hålla i kaffet. Så det var en del att plocka fram och ordna med.


Tack snälla ni för vänliga kommentarer.


Jag kan bara inte begripa hur ni kunde känna igen mig. Wiolettan och Optimist är ju egentligen samma person, men ändå inte. Skulle kanske börja kalla mig för realist, men upptäckte att det stämmer inte heller, jag som ibland svävar uppe bland molnen och ibland är nere och rotar i marken. Jag som nästan alltid tror alla människor om gott, tills de har bevisat motsatsen, då litar jag inte på dom mera. Vet att det är fel men jag har så svårt att om någon ljuger för mig en gång, det är nästan stört omöjligt att jag kan tro på den personen igen. Ja, jag vet att det är fel, vi är bara människor med allt vad det innebär av fel och tillkortakommanden, så jag borde förlåta och sedan är allt bra igen, Ja, jag förlåter men ändå, det sitter ibland en liten undran, ljuger han nu eller är det sanning.


Dagens citat:


Bli en möjlighetare,

oavsett hur hopplös en sitution ser ut att vara,

eller faktiskt är.

Höj blicken och se möjligheterna.

Se dem alltid för de finns alltid där.


Av wiolettan - 25 november 2012 14:06


Söndag, vilodag?

Ja, så känns det för mig, fortfarande, fast jag som pensionär kan ta det lugnt och "vila" varje dag. Men, ändå, söndagen är lite speciell ändå. Ta det piano, så att säga, inte ha en massa krav på sig, utan känna att det går an att inte göra någonting. Härligt.


Vi tog vår morgonrunda i morse, före frukost, en och en halv timme, det är ungefär vad som jag orkar med. Min mysing skulle kunna gladeligen gå en timme till, om inte mer, verkar det som, men, vill han äta frukost med mig så måste han nog följa med mig hem, då jag inte orkar vandra längre. Är så tacksam att jag ändå kan komma ut och gå, det är inte alla i min ålder som kan det.


Idag tänker jag på tacksamhet.


Försöker jag att fokusera på att vara tacksam, så har jag ingen tid att oroa mig och ängslas.


Någon sa en gång:


Kanske är allt det som skrämmer oss,

i sin djupaste mening,

något hjälplöst som söker vår kärlek.


 


Har ni sett vilken sötnos?



Av wiolettan - 5 november 2012 21:30


Det finns så mycket att vara glad och tacksam över. Risken är överhängande att jag tar allt för givet. Att jag inte tänker på hur bra jag har det. Lite strul ibland, tillhör livet.


Jo, det är klart, visst har jag haft det besvärligt många gånger, men det har rätat till sig, och, jo visst har jag varit dålig men i stort sett, så, just nu är det fint.


Idag en vanlig måndag, lite bök och stök som vanligt. Hade tvättstugan idag och det gick förunderligt bra, jag menar snabbt. Vi har fått nya tvättmaskiner och en ny tork och jag är inte så glad i dom. Kläderna blir så skrynkliga på något sätt, de förra var bättre. Märkligt nog, det borde vara tvärt om, fast de här nya tvättar snabbare.


I tvättstugan höll en kille på med elinstallation, han höll på med att sätta upp en ny belysning. Jag hade gärna gått ner en gång till. Han var trevlig och snygg. Ögongodis, som min kompis skulle säga. Se men inte röra, tror jag att hon menar. Något fint att vila ögonen på kan aldrig vara fel.


 



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards