Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Söndagstankar

Av wiolettan - 25 november 2012 14:06


Söndag, vilodag?

Ja, så känns det för mig, fortfarande, fast jag som pensionär kan ta det lugnt och "vila" varje dag. Men, ändå, söndagen är lite speciell ändå. Ta det piano, så att säga, inte ha en massa krav på sig, utan känna att det går an att inte göra någonting. Härligt.


Vi tog vår morgonrunda i morse, före frukost, en och en halv timme, det är ungefär vad som jag orkar med. Min mysing skulle kunna gladeligen gå en timme till, om inte mer, verkar det som, men, vill han äta frukost med mig så måste han nog följa med mig hem, då jag inte orkar vandra längre. Är så tacksam att jag ändå kan komma ut och gå, det är inte alla i min ålder som kan det.


Idag tänker jag på tacksamhet.


Försöker jag att fokusera på att vara tacksam, så har jag ingen tid att oroa mig och ängslas.


Någon sa en gång:


Kanske är allt det som skrämmer oss,

i sin djupaste mening,

något hjälplöst som söker vår kärlek.


 


Har ni sett vilken sötnos?



 
 
Kaisa

Kaisa

25 november 2012 15:28

❤❤❤ Härligt att se dig ❤❤❤

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

25 november 2012 16:03

Välkommen tillbaka in i bloggens värld. Du är saknad. Härligt att se dig. Kram Gerd ❤♥❤♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Lena

Lena

25 november 2012 17:59

Om du bara visste så glad jag blev av att se en Wioletta hälsa på inne hos mej!! tänkte på en gång att det måste vara du!!!♥♥♥♥

Har tänkt skriva till dej många gånger, men när Petrus somnade i augusti tappade jag fotfästet & allt...
Sorgen & saknaden efter honom är tung, många tårar & alla varför... samtidigt går på något konstigt vis livet vidare... & jag försöker leva...

Är så tok glad att du är tillbaks!!♥♥♥♥♥

Kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

25 november 2012 19:24

Kära, kära du, vad jag har tänkt mycket på dig, och vad glad jag är över att du är tillbaka i vår bloggemenskap!!! Jag har verkligen saknat dig. Har tänkt så många gånger att jag skulle maila, men livet har inte varit helt enkelt och är inte nu heller. Jag har tappat nästan all ork.
Jättestor varm kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
M Anneli A

M Anneli A

25 november 2012 21:16

Hej,, vad skoj att du är tillbaka. De va längesen o jag har tänkt så mycket på dig, undrat hur du mår.. Du får inte försvinna så länge utan några ord =)
Vi måste ju få veta att du mår bra..
Hoppas att du har haft en härlig helg. De har börjat snöa här, eller de är snöblandat o jag längtar så efter våren o sommaren. Men de lär dröja..
Va rädd om dig. Många kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

26 november 2012 07:33

Pensionär eller inte, nog är det en speciell känsla över söndagar! Vet inte vad det beror på men tempot är på något vis annorlunda...

Ha en fin måndag!

http://znogge.wordpress.com

 
paloma

paloma

26 november 2012 10:54

Men oh vad glad jag är!:) är det du??:) Oh vad jag saknat dig! Och undrat!?? HUR MÅR DU? Och hur har ni det? vAD GLAD JAG BLIR! Välkommen tillbaka! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards