Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Minnen!

Av wiolettan - 19 maj 2015 08:10


Idag skiner solen här och det känns ovanligt. På något sätt verkar då sommaren komma så nära och det är ju inte heller så många veckor kvar innan sommarmånaden juni är här.


Den här sommaren blir lite speciell för oss, det jag kan säga är att det ska bli spännande.


I juli har vi en syskonträff i mitt föräldrahem i Ångermanland. Då ska vi syskon, kvarvarande 8 av 10, samlas och umgås några dagar tillsammans med våra respektive och barn och barnbarn.


Fick ett telefonsamtal ifrån min näst äldste bror häromdagen och han berättade att han och hans fru hade besökt en gudstjänst som en del av våra kusiner höll i. Dom kusinerna hade haft en liknande syskonträff i helgen och dom hade sitt bardomshem bara 3 km ifrån vårt. De var också 10 syskon så vi umgicks ju en hel del.


Nu hade de i alla fall frågat efter min bok, hade hört talas om den, hur vet jag ej, för jag har inte gjort någon reklam direkt för den, och ville köpa och jag som har bara 5 ex kvar. Har ju beställt flera upplagor än från början men nu får det vara, jag tar upp dom som jag har så är den boken slut. Tänk att "Minnen från mitt Inre" kunde bli så "populär", det kunde jag inte tro. Vet att många av er som läser min blogg också har köpt den. Men nu blir det inga kvar, jo jag har sparat en och mysingen har en.



 

Här är vi. Bilden togs i början av 50-talet.


Den är ju mycket barnsligt skriven och handlar om min uppväxt i ett jordbrukarhem på 40-50 talen. Jag började skriva den 2005, året efter det att min förra man avlidit, mycket som terapi och för att skingra tankarna.


Om några timmar så skall jag försöka att ta mig ner till vårdcentralen, hoppas att det går bra.


Ha en bra dag alla fina bloggvänner.



 
 
znogge

znogge

19 maj 2015 09:45

Så trevligt med en syskonträff inplanerad i sommar. Ni är så pass många syskon att ni säkert blir ett rejält sällskap. Så spännande att ha skrivit en egen bok. Den har jag missat...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

19 maj 2015 10:48

Otroligt värdefullt med minnen nerskrivna i bokform, förstår mer än väl att dina släktingar ville läsa den *hjärta*

Har en arbets kompis som vid 53 års ålder just drabbats av intensivt hjärtflimmer, så otroligt oroande & jobbigt, är den där nya medecinen du fick just för hjärtflimret, eller av någon annan orsak?? hon får ingen medicin för sitt flimmer...

Önskar dej en fin tisdag! :)

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

19 maj 2015 11:55

Jag är så glad att jag köpte din bok för länge sedan. Jag har flera av bloggares böcker, så kul.
Vad skoj med en syskonträff! Det är sådant jag missar, då jag var ensambarn.
Ha det gott idag, kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

19 maj 2015 16:21


Jag har din bok men gud det måste vara flera år sedan jag läste den...

Regnig kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

19 maj 2015 17:47

Då har du något extra trevligt att se fram emot. Hoppas så många som möjligt kan komma dessa dagar.
Jag visste inte att du också gett ut bok. Då är vi ju kolleger. :)
Finns den att låna på något bibliotek här i Skåne?
Hoppas dina värden var bra. Kram Bosse

 
Musikanta

Musikanta

19 maj 2015 19:36

Jag kan förstå att det blir massor av folk på släktträffen när ni är så många syskon. Så jobbigt det måste ha varit för er mamma att laga mat och tvätta till så många barn! Men ni fick väl lära er att hjälpa till, antar jag. Annars hade det väl inte gått.
Kram från Ingrid

http://Musikanta.blogspot.se

 
gun

gun

19 maj 2015 21:59

Vad kul med syskonträff.
Inte hade jag en aning om att du givit ut en bok...
något som jag har missat.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Kraka

Kraka

19 maj 2015 22:51

Solen? Vad är det för något? ;-)

Ha en fin dag!
Kram

http://kraka.moah.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

20 maj 2015 12:39

Vad trevligt med syskonträff! Fast inget för mej eftersom jag är enda barnet, men kusinträff är kul det också.
Visste inte om din bok. Har verkigen missat något. Vad kul!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

20 maj 2015 21:00

Den är inte barnsligt skriven; jag gillar verkligen din bok. Känner igen mig själv så mycket, även om plats och omständigheter inte är samma som min uppväxt. Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Patricia

Patricia

21 maj 2015 10:36

Åh men vilken kul grej att ni ska samlas alla syskon och umgås sådär. Har du mycket kontakt med dina syskon i övrigt? Bor du nära dem och brukar umgås?
Jag hoppas att alla mina syskon och jag kommer ha bra kontakt även när vi blir äldre. Kan inte tänka mig att leva mitt liv utan att ha dem i närheten, men man vet ju inte vad som händer i framtiden. Så långt vill jag inte tänka.

Kramar

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards