Alla inlägg den 19 maj 2015

Av wiolettan - 19 maj 2015 08:10


Idag skiner solen här och det känns ovanligt. På något sätt verkar då sommaren komma så nära och det är ju inte heller så många veckor kvar innan sommarmånaden juni är här.


Den här sommaren blir lite speciell för oss, det jag kan säga är att det ska bli spännande.


I juli har vi en syskonträff i mitt föräldrahem i Ångermanland. Då ska vi syskon, kvarvarande 8 av 10, samlas och umgås några dagar tillsammans med våra respektive och barn och barnbarn.


Fick ett telefonsamtal ifrån min näst äldste bror häromdagen och han berättade att han och hans fru hade besökt en gudstjänst som en del av våra kusiner höll i. Dom kusinerna hade haft en liknande syskonträff i helgen och dom hade sitt bardomshem bara 3 km ifrån vårt. De var också 10 syskon så vi umgicks ju en hel del.


Nu hade de i alla fall frågat efter min bok, hade hört talas om den, hur vet jag ej, för jag har inte gjort någon reklam direkt för den, och ville köpa och jag som har bara 5 ex kvar. Har ju beställt flera upplagor än från början men nu får det vara, jag tar upp dom som jag har så är den boken slut. Tänk att "Minnen från mitt Inre" kunde bli så "populär", det kunde jag inte tro. Vet att många av er som läser min blogg också har köpt den. Men nu blir det inga kvar, jo jag har sparat en och mysingen har en.



 

Här är vi. Bilden togs i början av 50-talet.


Den är ju mycket barnsligt skriven och handlar om min uppväxt i ett jordbrukarhem på 40-50 talen. Jag började skriva den 2005, året efter det att min förra man avlidit, mycket som terapi och för att skingra tankarna.


Om några timmar så skall jag försöka att ta mig ner till vårdcentralen, hoppas att det går bra.


Ha en bra dag alla fina bloggvänner.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards