Alla inlägg den 22 maj 2015

Av wiolettan - 22 maj 2015 10:31


Gubben och gumman var ute och gick. Dom såg några modernt klädda ungdomar. Då sa gumman:


"Tänk vilka krav ungdomen har i dag på kläder å TV å sånt. Annat var det då vi var unga. Då kunde vi nöja oss med att tillbringa lördagskvällarna framför kakelugnen och roa oss med att jämföra tårna".


Tiderna förändras och vi med dem.


På tal om gumma så tycker jag inte att nedanstånde dam är en gumma.


 

Men hon fyller 91 år om en månad. Vi träffade henne i morse då hon som vanligt var ute och gick med sina stavar. Hon tar en morgonpromenad varje dag om hon inte har något annat som hon måste passa.


Tycker inte att mannen bredvid är någon gubbe heller. Han har kepsen på sig för solens skull.


 

Han gav mig detta hjärta.


 

Är det inte vackert? Här syns det kanske bättre, i min hand.


Trevlig helg önskar jag  er som tittar in till mig.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards