Alla inlägg den 28 maj 2015

Av wiolettan - 28 maj 2015 08:52


Elva grader plus och solen skiner och vi tog en promenad på 55 minuter. Igår blev det dåligt med den varan, flimret ställde till det. Är glad att jag har tabletter som lindrar det mesta, och, att jag har det så att jag kan köpa dom. Inte har jag några drösar med pengar, i madrassen, kanske bättre än på banken, men jag hankar mig fram och känner mig inte orolig över ekonomin. Jag litar på att Gud hjälper om det krisar för det har han gjort hittills.


 

I helgen var vi till min äldsta bror Ivar på fest, det var så trevligt. Här är han och min man.


 

Min bror fyller 88 år i början av juni. Han får fortfarande vara frisk och kry. Äter inte en enda medicin. Ibland undrar jag om vi har samma gener.


 

Till förrätt fick vi en enormt god soppa. Len och mjuk med sting i.


 

Huvudrätt, kyckling med ris och grönsaker.

Till vänster på bilden ser ni ett häfte med visor. Min mysing brukar göra i ordning till oss ett sånghäfte som vi har, det är så roligt att sjunga.


   

Efterrätt, blåbärsglass med olika bär till. Gott och friskt.


Nu ska vi strax iväg och handla lite till helgen, istället för i morgon. Ha en finfin dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards